פוקס מצרה היקפים: גיבשה תוכנית לסגירת 80 חנויות מתוך 180

תאחד את המותגים פוקס, פוקס בייבי, פוקס מן ופוקס קידס תחת קורת-גג אחת, בחנויות גדולות יותר ■ בסוף התהליך תישאר הרשת עם 100 חנויות גדולות ■ המהלך יעניק התייעלות תפעולית, אך הוא כרוך בהוצאות כבדות

רשת האופנה פוקס גיבשה תוכנית אסטרטגית לסגירת 80 מתוך 180 חנויות הרשת בארץ - כך נודע ל"גלובס".

לפי אותה תוכנית, פוקס תפעל לאיחוד של כל מותגי הרשת, כך שבסוף התהליך היא תישאר עם 100 חנויות גדולות. עוד נודע כי פוקס פנתה לקניונים שבהם היא פועלת וביקשה לאחד את כל המותגים תחת קורת-גג אחת.

במסגרת זו ביקשה פוקס לצמצם את מספר נקודות המכירה בכל קניון לנקודת מכירה אחת עם שטח מכירה גדול שיכיל את כל 4 תתי-המותגים: פוקס מן, פוקס וומן, פוקס קידס ופוקס בייבי.

פוקס אמנם מעוניינת לבצע את המהלך בטווח קצר יחסית, אך היא תלויה בהסכמת הקניונים לפינוי חנויות (יציאה מחוזים קיימים) ומציאת שטחי מסחר רחבים חלופיים.

המהלך עתיד להביא את החברה להתייעלות תפעולית משמעותית, הכוללת הוצאות שכירות נמוכות יותר וכן ניהול כוח-אדם בצורה יותר מושכלת, שתאפשר רמת שירות גבוהה אך ככל הנראה תדרוש כוח-אדם מצומצם יותר, במיוחד בשעות שבהן תנועת הקונים בקניונים דלילה.

השקעת בינוי

מדובר במהלך המתבקש בשוק. המגמה של מעבר לחנויות גדולות קיימת, והיא מאפשרת חוויית קנייה טובה יותר למותג. בנוסף, המהלך יאפשר לפוקס להתמודד בצורה טובה יותר מול ענקית האופנה H&M הנכנסת לארץ.

יצויין ההחלטה לאחד את המותגים פוקס בייבי ופוקס קידס התקבלה כבר בעבר, אך כעת הוחלט בחברה לאחד את כל 4 תתי-המותגים.

עם זאת ולפחות בטווח הקצר, המהלך יסב לחברה עלויות כבדות. חלק מהחנויות שפוקס פתחה היו כרוכות בתשלום דמי פינוי לשוכרים, ובמצב הנוכחי לפוקס אין כל יכולת לקבל דמי פינוי ראויים. בנוסף, פוקס - שהשקיעה סכומים לא מבוטלים בבניית החנויות - תיאלץ להיכנס כעת להשקעת בינוי מחודשת.

במחצית הראשונה של השנה רשמה פוקס ירידה של 12% במכירות הרשת בארץ, שהסתכמו ב-191 מיליון שקל - לעומת הכנסות של 217 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2008.

בדו"חות החברה לבורסה מדווחות תוצאות הפעילות בארץ יחד עם החנויות שהחברה מפעילה ברוסיה. ההכנסות בארץ ורוסיה יחד הסתכמו במחצית הראשונה ב-214 מיליון שקל, והניבו הפסד תפעולי של 4.7 מיליון שקל.