אתמול הוענקו פרסי הצגות הילדים והנוער

במהלך האירוע הוענק לשחקן ולבמאי יענק'לה יעקובסון פרס על מפעל חיים

חמש הצגות, מתוך 25 מועמדות מ-14 תיאטראות, זכו אמש בקטגוריות המובילות בטקס פרסי הצגות הילדים והנוער שהתקיים בתיאטרון גבעתיים. חבר שופטים שכלל את מנכ"ל האוניברסיטה העממית עירית פרנק, העיתונאי עמוס אורן, מנכ"לית ערוץ הילדים וערוץ לוגי דגנית אטיאס, מנהלת בית הספר לתיאטרון בובות דבורה צפריר, הארכיטקט והתאורן אורי און, המחזאי טוני חדד, התפאורנית אורנה סמורגונסקי והמוזיקאית ביאטה בר בחרו את ההצגות הזוכות.

השחקן-במאי הוותיק יענקלה יעקובסון היה הזוכה הגדול של האירוע. מעבר לזכייתו בפרס מפעל חיים, שאותו העניק לו השחקן-במאי עודד קוטלר על פועלו רב השנים בתחום הצגות הילדים ככותב וכבמאי ובתחום הצגות היחיד שהוא מעלה בהצלחה בארץ ובעולם, זכה יעקובסון גם בפרסי במאי השנה ומחזאי השנה (על "הקץ של העץ" בהפקת תיאטרון המדיטק). "הקץ של העץ" היא גם הצגת השנה לגיל הרך.

הקץ של העץ / צלם יחצ

מתוך ההצגה "הקץ של העץ"

"אמיל והבלשים" (בהפקת תיאטרון המדיטק) היא הצגת השנה לילדים, בפרס הצגת השנה לנוער מתחלקות "מחויבות אמיתית" (של תיאטרון הקיבוץ) ו"מכתב לאמא" (של תיאטרון מופע עדי). "מוצארט הקטן" (של תיאטרון אגדית) היא ההצגה הבינתחומית של השנה. לביא זיטנר הוא שחקן השנה על הופעתו בהצגת היחיד "מחיר החיים" של תיאטרון הנפש.

גדית כהן היא שחקנית השנה על הופעתה בתשעה תפקידים שונים ב"מוצארט הקטן". בפרס שחקן המשנה מתחלקים אודי רוטשילד וניר רון, שניהם על "הקץ של העץ". סיוון ברונשטיין היא שחקנית המשנה על הופעתה ב"פטר והזאב". את פרס במאי השנה חולק יענקלה יעקובסון עם רפי ניב על "אמיל והבלשים".