כפי שפורסם ב"גלובס": גבי פרל ו"עמיתים" ירכשו 10% מחבס

(עדכון) - ירכשו 4 מיליון מניות במחיר של 9.1 שקלים למניה - דיקסאונט של כ-5% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה ■ חבס פועלת בתחום הנדל"ן בישראל ובאירופה

הרצל חבס מכניס שותפים חדשים לחברת הנדל"ן שבשליטתו. חבס אישרה הבוקר בדיווח לבורסה את הפרסום מ"גלובס" אתמול, לפיו אודין השקעות, שבניהולו ובבעלותו של גבי פרל, תשקיע בחברת חבס 18.2 מיליון שקל בתמורה ל-5% ממניותיה. בסך הכל יונפקו לאודין 2 מיליון מניות במחיר של 9.1 שקלים למניה, הנמוך בכ-5% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. גם "עמיתים", קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר שבניהול יעל אנדורן, תשקיע בחבס סכום דומה תמורת 2 מיליון מניות.

אודין היא חברת השקעות המתמחה בקרנות פרייווט אקוויטי, נדל"ן וטכנולוגיה. החברה נמצאת בבעלות משותפת של גבי פרל ומשקיעים זרים, כשעל פי פרסומי העבר, בין משקיעיה נכללים גם אישים מוכרים כמו משפחת נזריאן מלוס אנג'לס, ואיש העסקים הישראלי יונתן לייטרסדורף. פרל כיהן בעבר כמנכ"ל כלל פיננסים, ובמסגרת זו הקים את זרוע הפיננסים החוץ בנקאית הגדולה בישראל דאז. היום הוא פעיל גם בקרב קרנות המנוף, שם הוא שותף בקרן "בראשית", יחד עם מני וסרמן, רן גורדצקי וצורי לביא.

אודין ועמיתים מצטרפות בהשקעתן בחבס למשפחת חבס (48.9% לפני ההשקעה), קבוצת עופר (25.6%), אנליסט (7.7%) ודש איפקס (5.7%). לחבס פעילות נדל"ן למגורים בישראל, עם מספר פרויקטים יוקרתיים בתל אביב, בהם Yoo, רוטשילד 1 ופארק צמרת. לחברה מספר נכסי נדל"ן מניב בשוויץ ובגרמניה.

נכנסו לנדל"ן בעיתוי בעייתי

החברה פעילה גם באירופה באמצעות חברת NSI - הנסחרת בבורסה של אמסטרדם - שבה חבס היא בעלת המניות הגדולה ביותר. חבס נכנסה להשקעה ב-NSI ב-2007, עיתוי בעייתי לאור העבודה שסקטור הנדל"ן בעולם היה אז בשיאו. בעקבות המשבר בענף, נאלצה חבס להזרים לבנקים שמימנו את הרכישה מעל 100 מיליון שקל, כנגד ירידת ערכן של מניות NSI ששועבדו לצורך ההלוואות. בנוסף, ביצעה החברה הפחתה של המוניטין בגין השקעתה בחברה. בזכות ההתאוששות הכלכלית השנה ולאור עליית מחירן של המניות בשוק, הצליחה חבס לשחרר חלק מהבטוחות שלה.

בחבס אופטימיים במיוחד לגבי ההשקעה ב-NSI ודואגים להדגיש כי לחברה תיק נכסים מרשים בהיקף 1.33 מיליארד אירו, ושיעור דיבידנד העומד על למעלה מ-10%. כך על פי נתוני חבס, שהוצגו במצגת למשקיעים שפורסמה בשבוע שעבר.

נכון לסוף המחצית הראשונה של 2009 רשמה חבס הפסד נקי של 44 מיליון שקל על הכנסות של 242.9 מיליון שקל. את 2008 סיימה החברה בהפסד של 132.2 מיליון שקל. בסוף הרבעון השני נרשם לחבס הון חוזר שלילי בהיקף של כ-182 מיליון שקל, שנבע בעיקרו מאשראי בנקאי לטווח קצר. למרות זאת, בחברה ציינו כי לאור הסכמת הבנקים לחדש את האשראי במועד פירעונו, גירעון זה אינו צפוי להוביל לבעיית נזילות או לאי עמידה בהתחייבויתיה בשנתיים הקרובות.