התעשייה האוירית תספק לברזיל מל"טים בהיקף של 350 מ' ד'

נשיא המדינה רושם הישג ענק בביקורו בברזיל: ישראל תספק לברזיל מטוסים ללא טייס מתוצרת התעשייה האווירית ב-350 מיליון דולרים ■ העסקה נחתמה במסגרת היערכות ברזיל לאולימפיאדה ולמונדיאל שיתקיימו בשטחה

שיתוף הפעולה הביטחוני בין ברזיל לישראל מתרחב. התעשייה האווירית חתמה על הסכם בהיקף של 350 מיליון דולר לאספקת מל"טים (מטוס ללא טייס) לברזיל. בשלב הראשון תספק תע"א 3 מטוסים עד חודש אפריל הבא, ובסה"כ היא צפויה לספק לברזיל כ-14 מל"טים בשנים הקרובות. 15 סוכנים של המשטרה הפדרלית כבר מתאמנים בישראל.

חברת ISDS סיפקה את הייעוץ למשטרה הפדרלית ולתע"א בעסקה. המל"טים ישמשו בין היתר לשמירת הגבולות בברזיל, למניעת פשע וכניסת נשק. עוד ישמשו המל"טים לאבטחה לקראת המונידיאל והאולימפיאדה שייערכו בברזיל בשנים הקרובות. תקציב הביטחון לאירועים הללו יעמוד על כ-5 מיליארד דולר.

ההודעה על העסקה צפויה להתפרסם במהלך במסיבת עיתונאים שיקיימו בקרוב נשיא המדינה שמעון פרס והנשיא הברזילאי לולה בברזיל.

אתמול נפגש פרס עם שר ההגנה הברזילאי, ודן עימו בהרחבת שיתופי הפעולה בין ישראל לברזיל. לפגישה הצטרפו מספר בכירים מתחום התעשייה הביטחונית בישראל.

המגעים על העסקה נמשכו זה זמן רב והביקור של הנשיא פרס בברזיל הנערך בימים אלה נתן את הדחיפה האחרונה לקראת העסקה. העסקה עדיין טעונה לאישור רגולטורי של ממשלת ברזיל.