מימוש נוסף לאלרון: ChipX נמכרה לפי שווי של 3.6 מיליון דולר

הרוכשת היא GigOptix האמריקנית ■ בסוף 2008 נרשמה האחזקה של אלרון בספרים בשווי של 298 אלף דולר, לאחר שהשקיעה בחברה לאורך השנים 16.5 מיליון דולר

אלרון ממשיכה למכור את אחזקותיה בחברות הפורטפוליו שלה, כפי שפורסם לאחרונה ב"גלובס". אחרי שהודיעה בשבועות האחרונים על מכירת מדינגו, המפתחת משאבות אינסולין, וחברת השבבים סלע, הפעם החברה הנמכרת היא ChipX - גם היא חברת שבבים. ChipX נמכרת בעסקת מניות לחברה האמריקנית GigOptix, כשבתמורה יקבלו בעלי המניות הנוכחיים שלה כ-3.5 מיליון מניות, שהן 26% מהון המניות של GigOptix בדילול מלא.

אלרון החזיקה, נכון למועד הדיווח האחרון, 28% ממניות ChipX. לפי הדו"ח השנתי המלא של אלרון ל-2008, החברה מעסיקה 60 עובדים בקליפורניה ובחיפה, והכנסותיה בשנה זו הסתכמו ב-22.3 מיליון דולר.

ChipX מתמחה בייצור שבבי Mixed-Signal ASIC, הנתפרים במיוחד לצרכי הלקוח ומיועדים לתעשיות הביטחון והתעופה, וכן לתעשייה הרפואית ולתקשורת. ג'יגאופטיקס היא חברת fabless שנסחרת מעבר לדלפק בארה"ב בשווי כ-20 מיליון דולר. במחיר המניה הנוכחי שלה, התמורה שאלרון תקבל מהמכירה היא מניות בשווי כ-3.6 מיליון דולר. יחסית לשווי האחזקות ב-ChipX בספרי אלרון, מדובר בשווי גבוה יחסית, שכן בסוף 2008 הן נרשמו בשווי של 298 אלף דולר בלבד. אולם, לאורך השנים אלרון השקיעה ב-ChipX סכומים גבוהים בהרבה - כ-16.5 מיליון דולר.

על פי נתוני IVC, גייסה ChipX לאורך השנים 42.5 מיליון דולר בחמישה סבבים, האחרון שבהם, בהיקף 4 מיליון דולר, ביולי 2008. אלרון השתתפה בכל הגיוסים.

במחצית הראשונה של 2009 רשמה ג'יגאופטיקס הכנסות של 8.5 מיליון דולר, והפסידה 1.6 מיליון דולר. בהודעת החברה נכתב, שההכנסות המשותפות של שתי החברות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 הגיעו ליותר מ-25 מיליון דולר, אך ההערכות הן שלאחר הרכישה יצמחו ההכנסות בזכות הרחבת היצע המוצרים.

"התאמה אסטרטגית לחזון"

"אני מרוצה מההתאמה האסטרטגית שמצאנו ב-ChipX, שממשיכה את החזון שלנו לשלב טכנולוגיות משלימות על מנת להגדיל את הערך עבור הלקוחות שלנו", אמר ד"ר אבי כץ, יו"ר ומנכ"ל GigOptix. "באמצעות האיחוד נוכל להאיץ את הצמיחה שלנו, תוך העשרת היתרונות שאנו מציעים ללקוח והפחתת העלויות".