אורמת במגעים לחוזה עם פטרוברס הברזילאית בעשרות מ' ד'

כך מסרו ל"גלובס" מקורות בפמליית הנשיא פרס, הנמצא בימים אלה בסיור בדרום אמריקה ■ החוזה יגדיל את צבר ההזמנות של אורמת במגזר המוצרים ■ צפויה לרשום ממנו הכנסות של כ-150 מיליון דולר ב-2009

אורמת טכנולוגיות , החברה הבת של אורמת , הנמצאת בשליטת משפחת ברוניצקי, עשויה לחתום על חוזה לאספקת ציוד להקמת תחנת כוח עם ענקית האנרגיה הברזילאית פטרוברס. מקורות בפמליית הנשיא פרס, הנמצא בימים אלה בסיור בדרום אמריקה מסרו ל"גלובס" כי מדובר בהסכם שהיקפו מוערך בעשרות מיליוני דולרים.

אורמת מפתחת תחנות כוח גיאותרמיות, ופועלת בשני תחומים עיקריים: תחום המוצרים, בו היא מקימה תחנות כוח עבור לקוחות, מקבלת תשלום ויוצאת מהעסקה; ותחום החשמל, בו היא גם הבעלים של תחנות הכוח, ונהנית מהתזרים השוטף שהתחנות מייצרות לאורך השנים.

תחום המוצרים היה חזק מאוד השנה עבור אורמת, שצפויה לרשום ממנו הכנסות בהיקף של כ-150 מיליון דולר, וזאת לעומת 92 ו-80 מיליון דולר בשנים 2008 ו-2007. בדו"ח הרבעון השלישי שפרסמה החברה בשבוע שעבר אמרה יהודית ברוניצקי כי "העלייה בהכנסות ממגזר המוצרים זה נובעות מצבר הזמנות גדול שהיה לנו בתחילת 2009, ואנחנו מצפים כי ב-2010 ההכנסות ממגזר זה יחזרו לרמה בה היו בעבר". עם זאת בשיחת הועידה שקיימה אורמת לאחר פרסום הדו"חות, אמרה ברוניצקי כי כרגע ישנם מספר מו"מ אשר החברה מקיימת בהקשר לתחום המוצרים, אשר עשויים להגדיל את הצבר העתידי של החברה בתחום זה. כעת מתברר כי אחת מהחברות איתם מנהלת אורמת מו"מ הינה פטרוברס.

פטרוברס, או בשמה המלא Petroleo Brasileiro הינה חברת אנרגיה ענקית הנמצאת בשליטת ממשלת ברזיל. מלבד תחנות כוח גיאותרמיות, פטרובאס הינה מפיקה של נפט וגז טבעי, ובעלת צי גדול של מיכליות. עיקר פעילותה של החברה נעשית בדרום אמריקה, אולם יש לה פעילות גם באזורים אחרים בעולם.

באורמת סירבו להתייחס לידיעה.

בהכנת הכתבה סייע רון שטיינבלט