מאות קלדניות הפגינו מול ביהמ"ש המחוזי בת"א במחאה על "שכר הבושה"

הקלדניות מנהלות מאבק ממושך בגיבוי ההסתדרות כנגד שכרן הנמוך, ודורשות לקבל מעמד של קביעות כנהוג בשירות המדינה

כ-600 קלדניות מבתי המשפט ברחבי הארץ, מפגינות בשעה זו מול בית המשפט המחוזי בתל-אביב. הקלדניות נושאות שלטים, חוסמות לעתים את שדרות שאול המלך ומנסות להתפרץ אל תוך אולמות בית המשפט.

הקלדניות מנהלות מאבק ממושך בגיבוי ההסתדרות כנגד שכרן הנמוך, ודורשות לקבל מעמד של קביעות כנהוג בשירות המדינה.

לאחרונה התקדם מאוד המשא-ומתן בעניין בין ההסתדרות לבין משרד האוצר לאחר שכבר גובש הסכם עקרוני עם הנהלת בתי המשפט, אך המשא-ומתן התפוצץ בסוף השבוע האחרון.

מסיבה זו פתחו הקלדניות בשביתה מלאה ביום חמישי, וזאת עד להודעה חדשה. בהנהלת בתי המשפט מסרו כי הם ינסו לצמצם ככל הניתן את ההשפעה של שביתת הקלדניות, על-ידי הקלטת הדיונים ומסירת ההקלטות לתמלול על-ידי חברות חיצוניות. מהלך כזה עשוי להחריף את המאבק, שכן בהסתדרות צפויים לראות בכך ניסיון שבירה של מאבק לגיטימי.

הקלדניות טוענות כי הן מועסקות "בשכר בושה", ואילו בהנהלת בתי המשפט טוענים כי הוצע להן תוספת שכר והטבות שונות שמהוות יחד גידול של כ-25% בשכרן. עוד הוצע לקלדניות כתב מינוי רשמי שיהפוך אותן לעובדות מדינה על כל המשתמע מכך, לרבות קביעות.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, אמר בסוף השבוע: "הגיע הזמן לתקן את העוול ולתת לקלדניות הסכם קיבוצי מיוחד. לא נהסס להחריף את הצעדים בימים הקרובים".