סיטיגרופ מוכר מפעילת מוקדי טלפון יפנית תמורת 1 מיליארד דולר

סיטיגרופ הסכים למכור 93.5% מאחזקותיו בחברת Bellsystem24 ■ גורמים המקורבים להנהלת סיטיגרופ מסרו כי מדובר במהלך להחזרת כספי החילוץ שהבנק קיבל מהממשל האמריקני בהיקף של 45 מיליארד דולר

בנק סיטיגרופ הסכים למכור 93.5% מאחזקותיו במפעילת מרכזי התקשורת היפנית Bellsystem24 תמורת 93.5 מיליארד ין (1 מיליארד דולר) לחברה הבת של קרן הפריווט אקוויטי ביין קפיטל.

במידה ותנאי העסקה יקבלו אישור של גופי הרגולציה, הבנק האמריקני שהיה על סף קריסה במהלך המשבר הפיננסי העולמי של 2008 יצטרך לאשר את העסקה בין ה-20 בנומבר ועד ה-30 בדצמבר - יום הפקיעה של ההצעה.

גורמים המקורבים להנהלת סיטיגרופ מסרו כי מדובר במהלך להחזרת כספי החילוץ שהבנק קיבל מהממשל האמריקני בהיקף של 45 מיליארד דולר. סיטיגרופ החזיק ב-BellSystem24 באמצעות חטיבת הפריווט אקוויטי היפנית סיטיגרופ קפיטל פרטנרס.

נציין כי ג'ון פולסון מייסדה של קרן הגידור John paulson&co, משקיע כיום דווקא בסיטיגרופ. במהלך הרבעון השלישי פולסון מכר את אחזקותיו במניות גולדמן זאקס ובמניות ג'י פי מורגן ובחר לרכוש 300 מיליון מניות של סיטיגרופ שנותרו עדיין, באופן חלקי בשליטת הממשל, כך חושפים מסמכים שהוגשו בסופ"ש (ו') לרשות לניירות ערך האמריקנית.

במהלך הרבעון פולסון מכר 2 מיליון ממניות גולדמן זאקס שרכש ברבעון השני של השנה. בנוסף, הוא הקטין אחזקותיו בג'יי פי מורגן לרמה של 2 מיליון מניות בסוף ספטמבר לעומת 7 מיליון מניות שהיו ברשותו בסיום הרבעון השני. הנתח של פולסון בסיטיגרופ נאמד בכ-1.4 מיליארד דולר בתום הרבעון השלישי