אפריקה-ישראל: "מאבקם של מחזיקי אג"ח ט' אינו מוצדק; תובעים עדיפות שלא כדין - ויגרמו נזק אדיר"

(עדכון) - לאחר שאפריקה החליטה חד צדדית לא לשלם במועד למחזיקי אג"ח ט' חוב של 557 מיליון שקל, היא מסמנת את מחזיקי אג"ח אלה כמכשול וסכנה בדרך להסדר כולל ■ מוקדם יותר היום: מחזיקי הסדרות הקצרות כ"ד וי"ז של אפריקה החליטו לא להתפלג מנציגות האג"ח הראשית - ולמעשה הותירו לבד את מחזיקי אג"ח ט'

אפריקה ישראל יוצאת נגד מחזיקי אג"ח ט' של החברה. החברה הודיעה היום (א') כי "במסגרת המתווה הכללי של הסדר החוב, אליו הגיעה החברה ב-30 באוקטובר עם מחזיקי 12 מסדרות האג"ח שלה, למעט סדרה ט', מציע פתרון שוויוני והוגן וכי אפריקה ישראל מנועה מלהעדיף את סדרה ט' על פני הסדרות האחרות".

לפיכך, אמרו בחברה, "אם סדרה ט' סבורה כי פתרון אחר הוא הראוי, הרי שפתרון זה צריך להיגזר מחלוקה שונה של החבילה שנתנה אפריקה, ועליו להשיג את הסכמתה של הנציגות המייצגת את כל יתר הסדרות. חבילת הפיצוי שהציעה אפריקה במסגרת ההסדר היא חבילה סחירה, המאפשרת מימוש מהיר ואף מיידי. מכאן ברור, שמאבקה של סדרה ט' איננו מוצדק".

גם המשך ההודעה לא עושה חסד עם משקיעי אג"ח ט': "אין המדובר במלחמתו של מי שנעשק, אלא במלחמתו של מי שתובע לעצמו עדיפות שלא כדין על פני בעלי אג"ח אחרים. מאבק זה של מיעוט קטן עלול לגרום נזק אדיר לכל הצדדים הנוגעים בדבר - החברה, מחזיקי האג"ח האחרים וסדרה ט' עצמה".

מוקדם יותר היום: צעד בכיוון אישור ההסדר

מוקדם יותר התבשרנו בעוד צעד בדרך לאישור הסדר החוב של אפריקה ישראל . בתום אסיפות מחזיקי האג"ח של סדרות כ"ד וי"ז בסוף השבוע, הרוב שנכח באסיפה החליט לדחות שתי הצעות שהועלו לשולחן, כל אחת באסיפה נפרדת.

מחזיקי אג"ח י"ז של אפריקה החליטו ברוב של 72% מול 28% לדחות את ההצעה למנות מומחה כלכלי. גם באסיפה של מחזיקי אג"ח כ"ד החליטו ברוב של 53% לדחות את מינויו של מומחה כלכלי לסדרה, וברוב של 55% לדחות את ההצעה למנות נציגות נפרדת מהנציגות של כלל מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל.

נזכיר, כי לאחר שנודע על הסדר החוב בין אפריקה שבשליטת לב לבייב, לבין נציגות מחזיקי האג"ח ב-30 באוקטובר, מחזיקי שלוש הסדרות הקצרות - ט' (שהיתה אמורה להיפרע בשבוע שעבר), כ"ד וי"ז (שאמורות להיפרע באמצע 2010) איימו להפריד עצמן מהנציגות הכוללת של מחזיקי האג"ח ובכך לפעול לדחייתו של הסדר החוב.

בהחלטות שנתקבלו לדחות את ההפרדה מהנציגות הכוללת בייצוגו של עו"ד ליפא מאיר, ניתן לראות כצעד חיובי של מחזיקי שתי סדרות האג"ח הנדונות (לא כולל את אג"ח ט' שלא נכללת בהסדר החוב. י.נ) בדרך לאישור ההסדר, שכן באם היו ממנים נציג נפרד מחוץ לנציגות הכללית, הדבר היה מתפרש כצעד שנוגד את המתווה הכללי של ההסדר.