שוקי המניות עולים - והדולר היציג ירד ב-0.5% ל-3.753 שקלים

האירו היציג הוסיף 0.03% ל-5.618 שקלים ■ בשוק המט"ח העולמי נחלש הדולר בעקבות התבטאות בכיר בממשל הסיני לפיה המדיניות המוניטרית האגרסיבית של ארה"ב הגבירה את משחקי הספקולנטים על הדולר

השקל נסחר היום (ב') במגמה מעורבת מול המטבעות העיקריים, כאשר הדולר נחלש בהתאם למגמת היחלשותו בעולם לאור המשך הראלי בשוקי המניות. כזכור, הקורלציה ההפוכה בין הדולר ושוקי המניות נמשכת; בעוד שהמשקיעים נוהרים למניות הם זונחים את האפיקים הבטוחים יותר, כדוגמת הדולר, מה שתורם להיחלשותו. כך, החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עלו ב-0.6-0.8% לכל אורך היום והדולר נחלש מול האירו בכ-0.5% ל-1.497 ד' לאירו.

בישראל, הדולר איבד 0.55% ושערו היציג נקבע ב-3.753 שקלים. האירו היציג הוסיף 0.03% ל-5.618 שקלים. המסחר בישראל התנהל בעיקר בשימת לב לשוק העולמי, אך גם על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, שעלה ב-0.2% ובהמתנה לפרסום נתוני התמ"ג ברבעון השלישי.

"מדד אוקטובר לא סיפק הפתעות מיוחדות", אומר רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 2.6%, בתוך הטווח הממשלתי (1-3%), מה שתורם לכושר התמרון של בנק ישראל באשר לריבית. "אנו מצפים לאינפלציה אפסית ב-3 החודשים הקרובים ועלייה של 1.8%בשנה הקרובה", מוסיף גוזלן, ומעריך כי הנגיד סטנלי פישר לא יעלה את הריבית בסוף החודש.

רון אייכל, האסטרטג הראשי בבית ההשקעות מיטב, מעריך גם הוא שהאינפלציה בשנה הקרובה תסתכם ב-2.7%. הוא סבור כי לאור העובדה שהמדד עמד בציפיות המוקדמות, תגובת השוק לא תהיה מהותית, אולם "ייתכן ונראה תנועה קלה לכיוון האפיקים השקליים, מהלך שהתרחש גם בשבוע שעבר".

עדיין במאקרו, היום בצהריים פורסמו נתוני התמ"ג של ישראל לרבעון השלישי של השנה, אשר העידו על צמיחה של 2.2% ברבעון. בשוק העריכו כי הצמיחה תסתכם ב-2.8% ברבעון השלישי, כך שהנתון פספס את התחזיות, אם כי עדיין מדובר בהתאוששות משמעותית בהשוואה לרבעון השני בו צמח המשק ב-1%.

קפיצה קטנה נוספת לשוק המט"ח העולמי - הדולר נחלש היום בעולם יום לאחר שבכיר במשק הסיני ביקר את ארה"ב על רקע המדיניות המוניטרית האגרסיבית שלה, וטען כי היא מגבירה פעילות ספקולטיבית בשווקים.

"המשך הידרדרות הדולר והאיתותים מצד הממשל האמריקני כי הריבית לא תעלה ב-12-18 החודשים הקרובים על מנת לעודד את ההתאוששות הכלכלית, הביאו לפעילות ספקולטיבית מאסיבית של שחקני ארביטראז' הסוחרים בדולר", אמר ליו מינקאנג, יו"ר ועדת הרגולציה הבנקאית בסין במסגרת כנס כלכלי בנערך בבייג'ינג. דברים אלה מגיעים לאחר שבתקופה האחרונה חזר ואמר שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, כי דולר חזק הוא דבר חשוב לארה"ב, וכי ממשל אובמה יפעל לצמצום הגירעון התקציבי האמריקני לאחר שהכלכלה תתאושש.

[לאתר המט"ח]