HTC דגם Magic - המג'יק לא מצלצל

גלובס tv מערכת ההפעלה בגוגלפון הראשון של HTC נראית בדיוק כמו שגוגל תכננה, אך המג'יק אכזב בגלל החומרה שגרמה למספר בעיות ■ המג'יק הצליח לגרום ליישומים לקרוס ולהכריח אותנו להיכנס אליהם מחדש

חדירתה של גוגל לשוק הסלולריים בישראל ובעולם עדיין איטית, כאשר רק מספר זעום של מכשירים שפועלים באמצעות מערכת ההפעלה אנדרואיד. המצב ישתנה כנראה כבר בשנה הבאה, כשנראה גל של טלפונים של רוב היצרניות, המעדיפות את מערכת ההפעלה של גוגל על פני המתחרות. הסלולרי השני שנחת בארץ עם האנדרואיד הוא ה-Magic של חברת HTC, שעד לפני שנה שיווקה רק טלפונים באמצעות מערכת ההפעלה של מיקרוסופט. לשמחתנו, היא החליטה לבדוק גם מה גוגל מציעה.

*ממשק: בדומה לגלקסי של סמסונג, גם המג'יק מגיע עם האנדרואיד בגרסה הנקייה. המשמעות: מערכת ההפעלה נראית בדיוק כמו שגוגל תכננה אותה, ללא תוספות או מעטפת שמשנה את המראה של עמוד הבית או של חלק מהיישומים. האנדרואיד היא מערכת הפעלה שנוצרה ככל הנראה בעיקר לחובבי שירותי האינטרנט של גוגל. השילוב שלה עם כל המוצרים האינטרנטיים של החברה עובד בצורה מושלמת. כבר בדקות השימוש הראשונות, מוצעת האפשרות להכניס את פרטי ה-GMAIL שלכם. ברגע שתזינו אותם למערכת, שרת האינטרנט של גוגל יזין את כל פרטי אנשי הקשר שלכם למכשיר, את לוח הפגישות וכמובן את המיילים. החיסרון היחיד במקרה הזה, שאם אתם לא עובדים עם Gmail, החוויה לא תהיה זהה ושירותים מסוימים יהיו פחות חלקים.

HTC magic

*חסרונות: ההפתעה הלא טובה במג'יק היא שבניגוד לגלקסי שהפגין יציבות יחסית טובה, המכשיר הזה גמגם מאוד. המג'יק הצליח לגרום ליישומים כמו אנשי קשר והודעות לקרוס ולהכריח אותנו להיכנס אליהם מחדש.

כמו כן, הדגם הזה סבל מבעיות תקשורת בקבלת שיחות, כך שגם אם לטלפון הייתה קליטה והוא נראה עובד במצב תקין, לעיתים קרובות שיחות לא נכנסו אלינו. במקום זה, קיבלנו לאחר מספר דקות חיווי שיש לנו הודעה בתא הקולי. התקלה חזרה על עצמה גם כשניסינו מכשיר נוסף.

בעיה נוספת היא שהמכשיר מתחמם מהר בזמן שיחות, מה שיוצר תחושה לא נעימה ליד האוזן.

*מצלמה: מצלמת סטילס עם פוקוס אוטומטי באיכות של 3.2 מגה פיקסל, המספקת תמונות יחסית טובות ביחס לקטגוריה וצילום וידיאו באיכות נמוכה.

*יכולות נוספות כוללות: חיבור לחנות היישומים של גוגל - Market, המאפשר להוריד מגוון גדול מאוד של אפליקציות חינם. בנוסף, תוכלו למצוא כאן התקן GPS, חיבור WiFi ונגן מוזיקה מוצלח הכולל חיבור ל-YouTube לצפייה בקליפים לשירים המאוחסנים לכם בזיכרון המכשיר - 288 מגה ועוד 2 ג'יגה על-גבי כרטיס זיכרון. החיסרון היחיד בתחום המוזיקה הוא שלא תמצאו כאן כניסה לחיבור אוזניות סטנדרטיות (3.5 מ"מ).

*בשורה התחתונה: המג'יק אכזב לא בגלל מערכת ההפעלה (שהייתה מוצלחת), אלא בגלל החומרה של המכשיר שגרמה למספר בעיות.

*מחיר: כ-3,600 שקל בפלאפון (אפשר ב-36 תשלומים של 100 שקל).

*ציון: 7.