ישראל - בין 5 המדינות הראשונות בעולם בסיכון לפשיעה וירטואלית

עוד עולה מהדו"ח של ענקית אבטחת המידע מק'אפי כי ישנה עלייה במניעים הפוליטיים לביצוע פשעי מחשוב בעולם ■ מדינות נוספות הנמצאות בסיכון לפגיעה בתשתיות קריטיות בשל לוחמה קיברנטית: ארה"ב, רוסיה, צרפת וסין

ישראל מדורגת בין 5 המדינות עם הסיכון הגבוה ביותר בעולם לפגיעה בתשתיות קריטיות, כתוצאה ממצב של לוחמה קיברנטית במדינה - כך עולה מהדו"ח הגלובלי בנושא הפשיעה הוירטואלית בעולם, שפרסמה אתמול (ג') ענקית אבטחת המידע מק'אפי. מדינות נוספות המוזכרות בדו"ח כבעלות סיכון דומה, הינן ארה"ב, רוסיה, צרפת וסין.

עוד עולה מהדו"ח כי ישנה עלייה במניעים הפוליטיים לביצוע פשעי מחשוב, שמאיצה את תהליך החימוש הקיברנטי של המדינות המאויימות, בהן ישראל. על-פי הדו"ח, הסקטור הפרטי מצוי בסכנה הגדולה ביותר, ולכן ממשלות חייבות להיערך בנושא המלחמה הקיברנטית.

דיוויד דיוולט, נשיא ומנכ"ל מק'אפי העולמית, אמר כי "מק'אפי החלה להזהיר מפני 'מירוץ החימוש הקיברנטי' הגלובלי עוד לפני למעלה משנתיים, וכעת אנו רואים הוכחות כי תחזית זו מתממשת, ומספר מדינות בעולם כבר נמצאות באופן פעיל במצב של מלחמה קיברנטית הכוללת הערכות והתקפות. במקרה זה הנשק אינו גרעיני אלא וירטואלי, ועל כולם להיערך למצב החדש".

צפריר חקלאי, מנכ"ל מק'אפי ישראל, מוסיף כי "העובדה שישראל הינה בין המדינות המועדות לפורענות בנושא לוחמה קיברנטית, לצד מעצמות כמו ארה"ב וסין, צריכה לעורר תשומת-לב של הממשלה וגם של הארגונים הציבוריים והפרטיים בארץ. יש לפעול במהירות לפני שיהיה מאוחר מדי".