דלק אנרגיה העלתה בכ-6% את מחיר ההצעה ליחידות אבנר

במידה שכל בעלי יחידות ההשתתפות של אבנר ייענו למהלך, דלק אנרגיה תגדיל את אחזקתה בכ-9.77%, לעומת 10.3% בהצעה הקודמת, בעוד שהיא עצמה תנפיק את אותה כמות מניות - שיהוו כ-9% מהון המניות שלה - למחזיקי יחידות אבנר

חשש מכישלון או ניסיון לרצות את המחזיקים ביחידות ההשתתפות של אבנר ? כך או אחרת, ארבעה ימים לפני תום מועד הצעת רכש החליפין של דלק אנרגיה למחזיקי יחידות ההשתתפות של אבנר, שיפרה הראשונה את הצעתה, כך שכעת מחזיקי אבנר שייענו להצעה ימסרו לדלק אנרגיה 630 יחידות השתתפות, לעומת 671 יחידות בהצעה הקודמת.

החלטה עד יום א'

המהלך מהווה שיפור של כ-6.1% בהצעת דלק אנרגיה, שכן כעת הם ימסרו פחות יחידות תמורת אותה כמות מניות. במידה שכל בעלי יחידות ההשתתפות של אבנר ייענו למהלך, דלק אנרגיה תגדיל את אחזקתה בכ-9.77%, לעומת 10.3% בהצעה הקודמת, בעוד שהיא עצמה תנפיק את אותה כמות מניות - שיהוו כ-9% מהון המניות שלה - למחזיקי יחידות אבנר. בסיכומו של המהלך יעלו אחזקות הציבור בדלק אנרגיה ל-21.1%. תוקף ההצעה לא השתנה, כך שעד יום א' צריכים בעלי יחידות ההשתתפות למסור את החלטתם.

מאז יצאה דלק אנרגיה בהצעת רכש החליפין, ב-5 בנובמבר, זינק שווי השוק שלה מ-3.3 מיליארד שקל ל-4.4 מיליארד שקל - שווי שאולי יספיק לה להצטרף למדד המעו"ף בעדכון המדדים בחודש הבא. לא מן הנמנע שבמידה שבקבוצת דלק יראו ששווי החברה אכן גבוה מספיק בעת תקופת המדידה, הם יבצעו מהלך נוסף שיגדיל את אחזקות הציבור מעל ל-25%, הרף הנדרש כדי להיכלל במעו"ף.

בתוך כך, הודיעה חברת ברק קפיטל, שנמצאת בבעלות זרוע הפיננסים של קבוצת דלק ואייל בקשי, על הפיכתה לבעלת עניין בשותפות גבעות, הנמצאת בעיצומו של קידוח "מגד 5". לאחרונה השלימה גבעות גיוס של כ-20 מיליון שקל באמצעות הנפקת זכויות, וברק קפיטל, שהשתתפה בגיוס, מחזיקה כעת בכ-5.8% מהון השותפות של גבעות, בשווי של כ-7 מיליון שקל.