א.דורי מעכבת הזרמת כספים לתחנת הכוח הפרטית באשקלון

זאת על רקע מחלוקת בין בעלי המניות בדוראד ■ אסיפת בעלי המניות של דוראד אישרה הזרמת הכספים לצורך הזמנת הציוד לפרויקט - למרות התנגדות א. דורי ■ דוראד מנהלת כיום מגעים מתקדמים לסגירה פיננסית של הפרויקט

לאחר מספר פעמים בהם נדחה המועד המקורי לרכישת הציוד להקמת תחנת הכוח "דוראד" באשקלון, בוחרת קבוצת דורי , שבשליטת אורי דורי וגזית גלוב , שלא להזרים כספים לצורך רכישת ציוד לפרויקט. זאת, על-אף ששאר בעלי המניות אישרו את ההזרמה בהתאם לשיעור אחזקותיהם. מדובר בהעברת מקדמה לזורלו הטורקית בהיקף של 15 מיליון דולר, שתשמש להזמנת ורכישת טורבינות גז וקיטור לתחנת הכוח, בעלות כוללת של 325 מיליון דולר.

בקבוצת דוראד, המנוהלת בידי דורון גרופר, שותפים קבוצת דורי (18.75%), חברת אדלקום של יוסף אדלסבורג (18.75%), קצא"א (37.5%) והקונצרן הטורקי זורלו (25%). הקבוצה קיבלה לפני מספר חודשים, לאחר הליך שנמשך כשנתיים, היתר לבניית תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל בהספק של 810 מגה-וואט. התחנה צפויה לפעול על בסיס גז טבעי, והסכם לרכישת גז בהיקף של 12.5 מיליארד מ"ק גז טבעי (12.5 BCM) כבר נחתם בינה לבין EMG, בהיקף המוערך בטווח של 2.1-2.5 מיליארד דולר.

העלות הכוללת של בניית תחנת הכוח צפויה להסתכם בכ-4.7 מיליארד שקל, מתוכם אמורים בעלי המניות להעמיד 950 מיליון שקל כהון עצמי. היתרה אמורה להיות ממומנת על-ידי קונסורציום של בנקים, כאשר החברה דיווחה כי היא קרובה לסגירה הפיננסית של מימון הפרויקט.

באסיפת בעלי מניות שנערכה אתמול, אישרו שאר השותפים בפרויקט הזרמת כספים נוספת ל"דוראד", לצורך הזמנת טורבינות גז וקיטור מיצרנים בינלאומיים, הדרושים להקמת התחנה. דורי התנגדה למהלך, השונה מהמתווה המקורי של ההסכם בין השותפים, ולא הכניסה את הכסף אותו הייתה צריכה להזרים בהתאם להחזקותיה בפרויקט. בהודעה שמסרה לבורסה, ציינה דורי כי תעמיד את חלקה בהון העצמי במועד הסגירה הפיננסית והחתימה על הסכמי מימון מחייבים לצורך מימון הקמת התחנה.

בינתיים, העבודות בשטח להקמת התחנה עדיין לא החלו, כאשר ההמתנה לסגירה הפיננסית מונעת מדורי הכנסות מהפרויקט, שכן היא אמורה לתכנן ולבצע חלק מהעבודות ההנדסיות בתחנה. דורי אינה היחידה שנהנית מהפרויקט - לחברת אדלסבורג תהיה גם כן מעורבות בתחום ההנדסי, קצא"א, שהתחנה תוקם בשטח השייך לה, תרשום הכנסות משכירות הקרקע, וזורלו כאמור תספק חלק מהציוד לפרויקט. כך, שלכאורה לכל הצדדים אמור להיות אינטרס להקדים ולהקים את תחנת הכוח.

מקבוצת דורי לא נמסרה תגובה לידיעה, ואילו מדוראד מסרו כי "נמשכים המגעים מול א. דורי, לצורך הגדלת השתתפותה בסכומי התשלום".