הסכם מהותי למכתשים עם סינג'נטה; עשוי להניב עד 150 מ' ד'

מכתשים וסינג'נטה ישתפו פעולה במכירת קוטל הפטריות המוביל בעולם ■ האנליסט יואב בורגן: מדובר במוצר עם שיעור רווחיות גולמית גבוה; יגדיל את הרווח הנקי ב-10% כבר בשנה הבאה

חברת האגרו-כימיה הישראלית מכתשים אגן , שבשליטת כור מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, חתמה על הסכם ארוך טווח עם מתחרתה סינג'נטה (סימול בוול סטריט: SYT), במסגרתו תספק סינג'נטה למכתשים את קוטל הפטריות אזוקסיסטרובין (azoxystrobin) - מהלך שעשוי להניב לחברה 100 מיליון דולר לפחות לשורת ההכנסות בעוד מספר שנים.

ההסכם יאפשר לסינג'נטה להרחיב את מכירות המוצרים מבוססי אזוקסיסטרובין בעוד שמכתשים אגן תמכור בעצמה מגוון מוצרים המבוסס על אזוקסיסטרובין, בעיקר בשילוב ותערובות (mixtures) עם סל קוטלי הפטריות הנוכחי שלה.

"אנו שמחים מאוד על הוספת אזוקסיסטרובין, שהינו קוטל הפטריות הנמכר בעולם, לסל המוצרים שלנו", אמר היו"ר והמנכ"ל אברהם ביגר. "מוצר זה, שהינו בעל קשת רחבה של שימושים, יחזק בצורה משמעותית את סל המוצרים שלנו ויאפשר לנו להשיק מבחר רחב של תערובות ופתרונות ייחודיים למגוון רב של גידולים ללקוחותינו ברחבי העולם".

החומר הפעיל של אזוקסיסטרובין פותח על ידי סינג'נטה והוא קוטל הפטריות הנמכר בעולם. אזוקסיסטרובין משתייך למשפחת המוצרים הכימיים strobilurin ובעל טווח רחב של השפעה על מגוון פטריות. המוצר מאושר לשימוש בכ-120 גידולים שונים ב-100 מדינות שונות.

סינג'נטה, חברת אגרו-כימיה שוויצרית המעסיקה כ-24 אלף עובדים, נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 24.5 מיליארד דולר. מכתשים אמנם לא סיפקה נתונים באשר לתרומת ההסכם על תוצאותיה הפיננסיות, אך בשוק מעריכים כי מדובר בהסכם מהותי, שכן לאזוקסיסטרובין מכירות שנתיות של כמיליארד דולר בשנה, קרי 10% מסך מכירות קוטלי הפטריות בעולם.

"התרומה הפוטנציאלית של העסקה לשורת ההכנסות של מכתשים היא 100-150 מיליון דולר בשנה בעוד 5 שנים, אז יפקעו כל יתרת הפטנטים של סינג'נטה", אומר ל"גלובס" האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון, המסקר את מניית מכתשים בהמלצת "תשואת שוק" ובמחיר יעד של 21 שקל. "הנקודה המהותית בהסכם הזה הוא שמדובר בקוטלי פטריות, כלומר שיעורי הרווחיות מהמכירות הללו יהיו גבוהים".

בורגן מעריך כי שיעור הרווח הגולמי ממכירות המוצר יעמוד על 40% ואף יותר, כלומר תוספת של עשרות מיליוני דולרים בשנה ברווח הגולמי. הוא גם צופה תוספת מהותית לשורת הרווח הנקי של מכתשים: "ההסכם יכול להגדיל את הרווח הנקי בכ-10% כבר בשנה הבאה. מדובר בהסכם מהותי והוא מגדיל את המובילות הגנרית של מכתשים על פני המתחרות שלה".