תקציב הפרסום של נוקיה עשוי לעבור מגלר-נסיס ל-JWT ישראל

בנוסף נבחנת גם העברת תקציב רכש המדיה ממדיה קום של גלר-נסיס ואדלר-חומסקי לקראט מדיה 1 ■ השינויים נבחנים בעקבות השינוי בתקציב הפרסום העולמי של נוקיה ■ היקף התקציב: כ-9 מיליון דולר במחירי מחירון

יורוקום בוחנת שינויים במערך הפרסום: הנהלת יורוקום ישראל, יבואנית המותג הסלולרי נוקיה, בוחנת בימים אלה שינויים במערך הפרסום שלה. בין השאר נבחנת העברת תקציב הקריאייטיב של נוקיה מגלר-נסיס ל-JWT ישראל, וכן העברת תקציב רכש המדיה ממדיה קום של גלר-נסיס ואדלר-חומסקי לקראט מדיה 1.

השינויים הנבחנים הם בעקבות התזוזות של תקציב נוקיה בעולם, שם הועבר תקציב הקריאייטיב של נוקיה ל-JWT העולמית ולקראט כבר לפני כשנתיים.

תקציב הפרסום של נוקיה מטופל מזה שנים ארוכות בגלר-נסיס, ונחשב לאחד מתקציבי העוגן במשרד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של יורוקום, יבואנית נוקיה, עמד ב-2008 על כ-8 מיליון דולר במחירי מחירון - מהם כמיליון וחצי דולר במחירי מחירון לפרסום באינטרנט באמצעות arc אינטראקטיב, והיתרה בידי גלר-נסיס.

מתחילת 2009 ועד כה עמד תקציב הפרסום של יורוקום על כ-9 מיליון דולר במחירי מחירון - מהם מיליון דולר באמצעות arc אינטראקטיב, והיתרה בידי גלר-נסיס.

יצויין כי חלק מהקמפיינים לנוקיה הם תמיכה במותג עצמו והם נעשים על-ידי יורוקום, וחלק אחר הוא פעילות משותפת עם חברות הסלולר תוך חלוקה בעלויות.

כאמור, העברת התקציב הינה חלק ממהלך גלובלי של חברת נוקיה העולמית, שהעבירה בעולם את תקציבי המדיה לסוכנות קראט (בעלת השליטה בקראט מדיה 1 הישראלית) ואת תקציב הקריאייטיב ל-JWT.

תקציב המדיה של יורוקום מנוהל במדיה קום, מאחר שתקציב הקריאייטיב של המותג נוקיה מנוהל בגלר-נסיס, המשתף פעולה עם אדלר-חומסקי בחברת מדיה קום.

בעבר נעשו מאמצים מצד גורמים שונים לגרום להעברה מקומית של התקציב: כך, למשל, בעל השליטה בנוקיה, שאול אלוביץ', הוא בעל מניות בחברת הלוויין yes, שרכישת המדיה שלה נעשית באמצעות יוניברסל מקאן. בשלב כלשהו נחשפו ביורוקום לתנאים טובים יותר אותם קיבלה yes, ולחץ הופעל על מדיה קום וגלר-נסיס לשפר תוצאות.

עם זאת, במקרה זה, כאשר מדובר במהלך עולמי, נראה כי לקבוצה המקומית יש פחות אפשרויות לאוטונומיה, ולמרות שקראט מדיה 1 בישראל היא חברה קטנה בהרבה ממדיה קום, קיים סיכוי כי התקציב יועבר לשם.

קראט מדיה 1 היא בבעלות עטר מנור וחברת המדיה הבינלאומית קראט. בעולם קראט היא חברת המדיה העצמאית הגדולה ביותר, והיחידה שנותרה למעשה עצמאית בשוק. גם ביחס לחברות מדיה שבבעלות קבוצות פרסום, היא נחשבת למצליחה מאוד.

דובר יורוקום מסר בתגובה כי הנהלת יורוקום ישראל בוחנת בימים אלה את כל השינויים, בהתאם לשינויים שבוצעו בעולם.