מוטורולה ישראל תספק למשטרה מערכת תקשורת דיגיטלית שתחליף את האנלוגית

ראש אגף תכנון במשטרה: "המערכת יכולה לשמש כרשת חירום לאומית"

מוטורולה ישראל ומשטרת ישראל חתמו על הסכם ענק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, לרכישת מערכת תקשורת דיגיטאלית שתחליף את מערכת הרדיו האנלוגית הקיימת במשטרה ותעניק, בין שאר היכולות, כיסוי קשר משופר בפריסה ארצית. המערכת שמספקת מוטורולה יכולה לדברי ניצב דוד קראוזה ראש אגף תכנון וארגון במשטרת ישראל לשמש כתשתית יציבה למערכת רדיו לאומית המיועדת לשימוש כל ארגוני החירום, הביטחון וההצלה ברחבי המדינה.

נזכיר שנושא רשת תקשורת חירום לאומית הוא תחום שנמצא בפריחה מואצת בכל העולם בשל החשיבות שמדינות רבות רואות בהקשר לצורך ברשת כזו בשעות משבר, ואי יכולת להסתמך על הרשתות הקיימות. לדברי מוטורולה מערכת הקשר, דיבור והנתונים המשודרגת למשימות קריטיות תוכננה ופותחה במיוחד עבור ארגוני חירום והצלה. המערכת מבוססת על תקשורת אלחוטית דיגיטאלית P-25 (תקן לפרוטוקול תקשורת המשמש את הגופים העוסקים בתחום הביטחון האישי של האזרח בארה"ב ומדינות נוספות) ומספקת כיסוי קשר ויכולת עבודה בשילוב עם כוחות נוספים (מחוץ למשטרה).

לדברי החברה, "המערכת טומנת בחובה יתרונות רבים עבור ארגונים העוסקים בביטחון האישי של האזרח, כמו גם לחברות וארגונים הדורשים שימוש נרחב בתקשורת אלחוטית מתוחכמת וטווח קישוריות רחב עם משתמשים הנמצאים בשטח. מערכת התקשורת הדיגיטאלית משדרגת את יכולות המשטרה, ומשפרת באופן משמעותי את אמצעי הקשר הקיימים, בהיבטים של: אבטחת התקשורת, הצפנת שיחות, קיבולת העברת נתונים, תקשורת דיגיטאלית, ותאפשר להגדיל את מספר השיחות והמשתמשים ברשת".

שמעון דיק, סגן נשיא ומנהל פעילות שוקי ישראל מוטורולה אמר שהמערכת החדשה מציבה את משטרת ישראל בחוד החנית, יחד עם כוחות המשטרה המתקדמים בעולם והטמעת המערכת במשטרה תשפר מאוד את יכולותיה המבצעיות.