רונית קן העניקה פטור מהסדר כובל להסכם בין ק.א.ל לארקיע

הממונה על הגבלים עסקיים העניקה את הפטור בכל הנוגע לרכישת קיבולת מטען בבטן מטוסי הנוסעים של ארקיע ■ אין חשש לפגיעה בתחרות מאחר ובתחום הובלת המטענים בישראל פועלים, לצד ק.א.ל וארקיע, כמה מתחרים המובילים מטען ליעדים בעולם

הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, העניקה פטור מהסדר כובל להסכם בין חברת השילוח האווירי ק.א.ל לבין חברת ארקיע בכל הנוגע לרכישת קיבולת מטען בבטן מטוסי הנוסעים של ארקיע.

ק.א.ל, הנמצאת בבעלות ניר שיתופי, אגודה ארצית שיתופית להתיישבות עובדים עבריים (86.67%), ומועצת הצמחים, המועצה לייצור צמח (13.32%), ביקשה לרכוש למשך שנתיים את קיבולת המטען שבבטן מטוסי הנוסעים שמפעילה ארקיע לכמה יעדים באירופה ובמערב אסיה.

ההסכם עמד לבחינת הממונה על ההגבלים העסקיים מתוך חשש ששיתוף הפעולה בין שתי החברות יהווה הסדר כובל, יוריד את מידת התחרות בשוק ויפגע במשתמשים.

אין חשש לפגיעה בתחרות

בדיקת ההסדר על ידי רשות ההגבלים העסקיים העלתה כי הוא אינו מעורר חשש לפגיעה בתחרות מאחר ובתחום הובלת המטענים בישראל פועלים, לצד ק.א.ל וארקיע, כמה מתחרים המובילים מטען ליעדים בעולם הן בטיסות מטען ייעודיות והן בבטן מטוסי הנוסעים שלהם. עוד נמסר מלשכת הממונה כי בחינת סך הקיבולת המועברת לידי ק.א.ל על פי ההסדר מעלה כי מדובר בתוספת קטנה שאין בה כדי להביא לפגיעה של ממש בתחרות בשווקים הרלבנטיים, ועל כן הוחלט על מתן הפטור להסדר.