דיווח: אירן נערכת למתקפה אווירית

בעוד מנהיגי העולם ממשיכים לשוחח על נושא הגרעין האירני, אירן נערכת לשלב הבא: בשבוע הקרוב ייערך תרגיל הגנה אווירית ■ על פי הדיווח, אירן לא שוללת פעולה צבאית במקרה שהמאמצים הדיפלומטיים ייכשלו

תרגיל הגנה אווירית יתקיים השבוע באירן, כך מדווחת הבוקר סוכנות הידיעות "אינרא". על פי הדיווחים, בתרגיל ישתתפו כל הכוחות הסדירים החמושים במדינה בשיתוף עם משמרות המהפכה ויערכו סדרה של תרגילים אוויריים להגנה מפני מתקפה אפשרית.

עוד נמסר כי התרגיל אמור להתחיל בשבוע הקרוב, אולם לא נמסר על תאריך מדויק. על פי ההערכות, התרגיל יחל בשבת הקרובה, כיוון שהשבוע באירן מתחיל ביום השבת בניגוד למדינות המערב. מעבר לכך לא נמסרו פרטים על התרגיל.

התרגיל נערך כחלק מסדרת תרגילים צבאיים שאירן עורכת לאחרונה, בסיומם היא נוהגת לדווח על התקדמות ביכולות הצבאיות שלה. בנוסף ליחסי הציבור שמספקים התרגילים, אירן מאותתת באמצעותם על כוונותיה המדיניות, במידה שהשיחות הדיפלומטיות בנושא תכנית הגרעין שלה ינחלו כישלון.

נוכח הפרסומים האחרונים אודות פעולה צבאית מצד ישראל וארצות הברית - אויבותיה המושבעות של אירן - הנשיא מחמוד אחמדיניג'ד מקפיד להצהיר מדי פעם שאירן תפעל בכל דרך לבלום מתקפה שכזו. במקביל להצהרות החוזרות על כך שהתכנית הגרעין האירנית נועדה למטרות שלום והפקת חשמל, מאיים אחמדינג'אד לתקוף בחזרה במקרה שארצו תותקף.