החברה לישראל הזרימה לבטר פלייס עוד 21 מיליון דולר

הזרמה זו הינה בנוסף לסכום של 63.625 מיליון דולר שהשקיעה החברה עד כה בבטר פלייס והינה חלק מסכום השקעה כולל של 100 מיליון דולר אשר החברה צפויה להשקיע במיזם

החברה לישראל מודיעה הבוקר כי הזרימה לחברת בטר פלייס (Better Place)סכום של 21 מיליון דולר. סכום ההזרמה הנוסף מהווה את חלקה של החברה בסכום ההזרמה הכולל עליו החליט דירקטוריון בטר פלייס באופן יחסי להחזקותיה של החברה בבטר פלייס.

הזרמה זו הינה בנוסף לסכום של 63.625 מיליון דולר שהשקיעה החברה עד כה
בבטר פלייס והינה חלק מסכום השקעה כולל של 100 מיליון דולר אשר החברה צפויה להשקיע במיזם.

ההתבטאות העדכנית ביותר לגבי הלו"ז נאמרה ע"י שי אגסי החודש, ב"ועידת הנשיא". עפ"י אגסי, במחצית השנייה של 2010 יחל פיילוט שיימשך 6-12 חודש, ובו יוצעו מכוניות חשמליות ללקוחות פוטנציאלים. השיווק המעשי לקהל יחל רק בסוף 2011. זו, אגב, דחייה של כמה חודשים טובים לעומת מה שנאמר עד כה, והיא נובעת כנראה מדחייה בלו"ז של רנו, מייצרת המכוניות. אבל גם מי שמצפה להחנות את המכונית החשמלית שלו ליד הבית בדצמבר 2011, יצטרך כנראה להמתין. עפ"י אגסי, המסירות הראשונות יהיו לכ-50 ציי רכב גדולים, שנרשמו מראש ל"תוכנית להסבת רכב חשמלי" של בטר פלייס.

מדו"ח שפרסם בתחילת חודש נובמבר דויטשה בנק חברת בטר פלייס תצטרך להשקיע 1.1 מיליארד דולר ב-6 השנים הקרובות ברכישת סוללות ובהקמת תשתית טעינה והחלפת סוללות בשוק הישראלי בלבד. כלכלני הבנק בחנו בשנה האחרונה לעומק את תוכניותיה העסקיות ואת המודל הכלכלי של בטר פלייס, שכולל השקעה הונית (רכישת הסוללות), "נעילת" עלויות האנרגיה באמצעות הסכמים ארוכי טווח עם ספקיות חשמל וגבייה מהלקוחות.

מהמחקר עולה כי עיקר הרווח של בטר פלייס יגיע מפערי ארביטראז' בין מחיר הרכישה הסיטונאי של החשמל לבין מחירי הדלק. להערכת הבנק, ככל שיעלו מחירי הדלק בעולם, וככל שיגדלו ההטבות הממשלתיות על רכב נטול פליטה, יגדלו פערי הארביטראז' ותגדל האטרקטיביות של המודל העסקי של בטר פלייס.

על פי נתוני הבנק, שמבוססים בין השאר על הערכות בטר פלייס, עשויה החברה להחזיק עד סוף 2016 כ-5% ממצבת כלי הרכב של ישראל, שהם 110 אלף כלי רכב חשמליים. תחשיב זה מבוסס על קצב הצטרפות שנתי של 14-30 אלף מנויים בכל שנה. להערכת המחקר, אם יושג היעד, ובהינתן הכנסות שנתיות של כ-4,250 דולר למנוי, יסתכמו הכנסות בטר פלייס ב-500 מיליון דולר בשנה בסוף 2016.