ועדת השרים אישרה את הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10

(עדכון) - זאת חרף התנגדויות רבות בשוק התקשורת ■ בתוך כך, זכיינית ערוץ 2 רשת דורשת 8 מיליון שקל מערוץ 10 בגין התקופה שהערוץ לא שילם דמי זיכיון

הממשלה אישרה הבוקר (א') את הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10, ובהמשך אושרה הצעת החוק גם בוועדת השרים לענייני חקיקה.

החוק עבר חרף התנגדויות רבות בשוק התקשורת, אולם הוא צפוי לעבור שינוי בין קריאתו הראשונה לשנייה בכנסת. החוק קובע כי זיכיון ערוץ יוארך בשנתיים, במהלכן ישלים הערוץ את מחוייבויותיו בתוכן ובכספים למדינה.

בתוך כך, זכיינית ערוץ 2 רשת דורשת 8 מיליון שקל מערוץ 10 בגין התקופה שהערוץ לא שילם דמי זיכיון - כך עולה מהתנגדות שהגישה הזכיינית למשרד התקשורת נגד החוק הממשלתי להארכת זיכיון ערוץ 10. הזכיינית קובלת על כך שהחזר חוב זה אינו מצויין בחוק המוצע כפי שהוא.

"תזכיר הצעת החוק לוקה במספר רב של פגמים הפוגעים בזכויותיה החוקתיות המוגנות של רשת", טענה הזכיינית בהתנגדות. רשת טוענת כי החוק מפלה את זכייניות ערוץ 2 לעומת ערוץ 10.

בין היתר מתנגדת רשת לעובדה שלערוץ 10 ניתן פטור רטרואקטיבי מהקמת חברת חדשות בירושלים. "עלות מושבה של חדשות ערוץ 2 מירושלים נאמדת בכמה מיליוני שקלים מדי שנה, ורשת עמדה ועומדת כל השנים בחובה זו", נכתב בהתנגדות. "רשת עומדת על כך כי אפליה זו תתוקן". רשת דורשת לאפשר לה להעביר את חדשות ערוץ 2 לאזור תל-אביב - או לחלופין לקבל הכרה בהוצאותיה על עמידה בחובת בפעלת האולפנים מירושלים.

"רשת עומדת על כך כי לתזכיר הצעת החוק תתווסף התייחסות המסדירה את הפחתת התמלוגים לשיעור של 1% וכן את צמצום דמי הזיכיון, וזאת החל מינואר 2009 - עד כדי ביטולם ביוני 2010", נכתב בהתנגדות.

רשת דורשת גם הקלות בשיעור של 25% בחובותיה, בדומה למה שניתן לערוץ 10 בתזכיר החוק, והפחתה של 24 מיליון שקל בהשקעה בקולנוע, בהתאם לחובות ערוץ 10 שטרם שולמו.