הרשות השנייה מתנגדת לסעיף בתזכיר החוק להארכת זיכיון ערוץ 10

הסעיף בתזכיר החוק מתעלם מהוראת השעה של הרשות השנייה, ומחייב את ערוץ 10 להעביר 9 מיליון שקל נוספים ליצירה מקורית ■ הרשות השנייה צפויה לדון השבוע בהקפאה של כ-26 מיליון שקל ממחוייבויות זכייניות ערוץ 2

הרשות השנייה תעביר למשרד התקשורת התנגדות לתזכיר החוק שגובש להארכת זיכיון ערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי הרשות השנייה מוחה על הכוונה לחייב את הערוץ על 9 מיליון שקל שמועצת הרשות השנייה החליטה השנה להקפיאם בהוראת שעה מיוחדת, וכי הרשות רואה את ההיפוך הזה של החלטתה כפגיעה בסמכותה.

בתוך כך צפויה הרשות השנייה לדון השבוע בהקפאה של כ-26 מיליון שקל ממחוייבויות זכייניות ערוץ 2 במסגרת אותה הקפאה.

כזכור, באפריל 2009 החליטה מועצת הרשות השנייה בראשותה של נורית דאבוש על הוראת שעה לאור המיתון הכלכלי אליו נקלעו שוק ההפקה והשידורים בישראל. ההוראה, שהסתמכה על צפי ירידה בהכנסות הזכייניות ב-10%-15%, קבעה כי זכייניות הטלוויזיה המסחרית יזרימו מיידית לשוק ההפקה מיליוני שקלים - ובתמורה יוקפאו סכומים זהים ממחוייבויותיהן לשנת 2009.

במסגרת ההחלטה חזרו אז להפקה תוכניות דרמה ותעודה. מדובר על 11.3 מיליון שקל מכספי רשת ו-14.5 מיליון שקל מכספי קשת. ערוץ 10, כאמור, הזרים 9 מיליון שקל. הסכומים הם בהתאמה להכנסות הזכייניות.

עוד הוחלט אז כי בסוף השנה הנוכחית ייבחן מצבן הכלכלי של הזכייניות ויוחלט האם יש מקום להקפאת המחוייבויות. נודע כי בישיבה שצפויה להתקיים השבוע במועצה תאושר ההקפאה.

על-פי התחזיות צפוי ערוץ 2 לסיים את השנה בהפסד של כ-120 מיליון שקל. במצב כזה תזכיר החוק של ערוץ 10 ייצור מצב של אי-שוויוניות. על-פי ההנחה, סעיף זה ישתנה בהמשך גלגוליו של החוק.

בתוך כך צפוי החוק הממשלתי להארכת זיכיון ערוץ 10 לעלות על שולחן הממשלה ביום ראשון הקרוב. עד כה, למרות שורה של התנגדויות שהגיעו למשרד התקשורת, לא נעשה כל שינוי בתזכיר החוק שהופץ.

הצעת החוק הפרטית של חברי הכנסת נחמן שי (קדימה) וכרמל שאמה (ליכוד), מאידך, הוקפאה ולא עלתה - חרף ההערכות - לקריאה טרומית אתמול (ד').

מהרשות השנייה נמסר: "העברנו התייחסות בנושא למשרד התקשורת".