המציצנות חוגגת: מעל 30% רייטינג לאח הגדול בשבוע הראשון

תוכנית הריאליטי של קשת כובשת את שני המקומות הראשונים בטבלה השבועית ■ "רוקדים עם כוכבים" של רשת במקום השלישי ■ רשת הצליחה להכניס השבוע 5 תוכניות לעשירייה הפותחת בטבלה

הימים הם ימי "האח הגדול" - תקופה בלתי שגרתית ובלתי ריאלית בכל הנוגע לרייטינג. בעוד העולם המערבי כולו מתנתק מערוצי הברודקאסט, הישראלים הולכים ומצטופפים מול הפריים-טיים כאילו לא היו צפייה דחויה או כבלים מעולם.

ענקית הריאליטי של קשת כובשת את שני המקומות הראשונים בטבלה, עם יותר מ-30% רייטינג לכל אחת מתוכניות הבכורה.

במהלך השבוע חגגה הטלוויזיה המסחרית, וכמעט כל התוכניות המובילות זכו ברייטינג גבוה מהרגיל. זכיינית ערוץ 2 רשת יכולה להתגאות ב-5 תוכניות בעשירייה הפותחת, כשבראש "רוקדים עם כוכבים" שמביאה 21.5% רייטינג.

אברי גלעד זוכה בשיא מרשים לתוכניתו, ששמרה על נתונים מתונים בלבד עד כה, אך השבוע רשמה רייטינג של 19.1%. "משפחה חורגת" גוברת אמנם על "הישרדות" של ערוץ 10 במוצאי שבת (15.7% רייטינג בלבד), אולם מביאה נתון זהה לזה של "הישרדות" ביום רביעי - 18% - ושתיהן מצליחות להידחס לקדמת הטבלה.

השבוע האחרון ממשיך להיות לא קל לתוכנית התחקירים של קשת, "עובדה", שנדחקת מהצמרת אל המקום ה-13 עם 17.5% רייטינג בקרב משקי-בית יהודיים.

למרות ההצלחות השבועיות של רשת, אולי זה המקום לבחון הרפתקאות כמו "הספסל האחורי" ו"גראס באישור הרופא". תוכנית הסאטירה בהגשת מיה דגן ממשיכה להיכשל ומביאה השבוע רק 10.6% רייטינג במוצאי שבת. מעט מוצלחת ממנה היא סדרת התעודה המביאה רק 13.7% רייטינג.

ההצלחה ההולכת וגדלה של ערוץ 2 וערוץ 10, ממשיכה לפגוע בערוץ הציבורי. התוכנית הנצפית ביותר של השבוע האחרון בערוץ 1 היתה "רואים עולם", שהביאה רק 5.7% רייטינג, נתון דומה הוא הממוצע השבועי של "מבט". ביום שישי הביאה "יומן" עם בן כספית ואיילה חסון רייטינג של 5.3% - שני אחוזים פחות מערוץ 10 באותה שעה (21:00).

לשם השוואה, יאיר לפיד הביא ב"אולפן שישי" האחרון לחדשות ערוץ 2 כ-14% רייטינג לא מרשימים אבל מכריעים.

יונית לוי היא מגישת החדשות הנצפית בישראל, עם רייטינג ממוצע של למעלה מ-20%, לעומת ממוצע שבועי של 10.6% רייטינג בלבד לחדשות ערוץ 10.

11