עזריאלי וכצמן הצטרפו למחאה נגד מרידור ואקירוב

30 מחברי חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב שהגישו בקשה רשמית לוועד המנהל להדיח את ליאורה מרידור ואת נציגי הציבור בוועד

פעולות המחאה נגד התנהלותו של הוועד המנהל באוניברסיטת תל אביב, בראשותה של ד"ר ליאורה מרידור, מחריפות: היום (א') שלח יו"ר חבר הנאמנים, רוברט (בובי) גולדברג, מכתב דחוף לוועד המנהל בו הוא דורש לקיים דיון דחוף על התנהלות הוועד, שגורמת לנזק רב למוניטין האוניברסיטה, ועל הדחתם של מרידור ונציגי הציבור בוועד, בהם אלפרד אקירוב, רן קרול ושוקי גלייטמן.

אל המכתב, שהעתקים ממנו נשלחו גם לנשיא האוניברסיטה פרופ' יוסף קלפטר, לשר החינוך גדעון סער, ליו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) ולמבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, צורפו חתימותיהם של 30 חברים בחבר הנאמנים, המצטרפים למחאה שמוביל בחודשים האחרונים היו"ר גולדברג. בין החתומים על המסמך נמצאים יזמי הנדל"ן דוד עזריאלי וחיים כצמן, המיליארדר היהודי-איראני יצחק פרויז נזריאן וכן נשיאת ויצ"ו העולמית לשעבר, רעיה יגלום. על פי תקנון האוניברסיטה, נדרשות חתימות של 30 חברי חבר הנאמנים כדי לדרוש מהוועד המנהל לקיים דיון בבקשת להדחת חלק מחבריו אך אין הדבר מחייב את ההדחה בפועל.

במכתבו מפרט גולדברג את הפעולות שננקטו בחודשים האחרונים על ידי הוועד המנהל - בהם מכירת תיק הנכסים של האוניברסיטה בניגוד לדעתה של ועדת ההשקעות והדחת נשיא האוניברסיטה הקודם, פרופ' צבי גליל - וכן את השתלשלות העניינים שהביאה לחקירה מעמיקה של מבקר המדינה בנושא, כולל בדיקת מעורבותם של אנשי העסקים בוועד המנהל בהתנהלויות באוניברסיטה.

גולדברג מציין כי הפעולות שנקט הוועד המנהל גרמו נזקים קשים לאוניברסיטה ופגעו קשות במוניטין של האוניברסיטה כמוסד אקדמי מוביל. לדבריו, הפעולות כבר גרמו לתורמים לשקול את המשך הזרמת התרומות לאוניברסיטה ו"אנחנו מודאגים כי אם צעדים דרסטיים לא ייעשו כדי לתקן את המצב הקיים, מוניטין האוניברסיטה ייפגע עד למצב שבו היא תתקשה למשוך מדענים איכותיים וסטודנטים מוצלחים וכן הדבר יקשה על בוגרי המוסד להתחרות בבוגרים ממוסדות אחרים".

לדברי גולדברג, "אנחנו סומכים על הוועד המנהל שיקיים דיון הוגן, זריז ורציני בנושא הדחת יו"ר הוועד ונציגי הציבור בו. אנחנו גם מצפים שחברי הוועד המנהל, שהדחתם מתבקשת כאן, לא ישתתפו בדיון ובהצבעה לאור העובדה הברורה שהם נמצאים בניגוד עניינים". עוד הוסיף גולדברג כי כאקט של רצינות, אנחנו מבקשים שנציגי חבר הנאמנים יקחו חלק בדיון בוועד המנהל.

לא התקבלה תגובת הוועד המנהל עד פרסום הידיעה.