אפריקה מאשרת: המדינה שוקלת לסיים את הסכם זיכיון הרכבת הקלה

לאחר חשיפת "גלובס", אפריקה, שמחזיקה ב-20% מהזכויות בתאגיד MTS, זכיינית הרכבת הקלה, מוציאה דיווח לבורסה ■ המדינה הודיעה ל-MTS כי החלטתה כאמור תתקבל עד למחצית חודש דצמבר 2009

אפריקה ישראל מאשרת הערב (א') בדיווח לבורסה את חשיפת "גלובס" בדבר הקשיים שבסגירה הפיננסית של פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב.

אפריקה מדווחת כי במהלך נובמבר 2009 הודיעה המדינה לזכיינית הרכבת הקלה בתל אביב - תאגיד MTS - בו מחזיקה החברה ב-20% מהזכויות כי היא בוחנת את התוכניות בקשר עם פרויקט הרכבת הקלה ואף שוקלת להביא את הסכם הזיכיון לידי סיום.

כמו כן, הודיעה המדינה ל-MTS כי החלטתה כאמור תתקבל עד למחצית חודש דצמבר השנה לאחר קיומו של הליך שימוע.

MTS השיבה למדינה כי אין לגיטימיות להליך שימוע ביקשה כי המדינה תתחייב לסדרת פגישות מסודרות בעניין על מנת להשלים את הסגירה הפיננסית לפרויקט. MTS ציינה כי היא נותרה מחויבת להשלמת הסגירה הפיננסית.

המדינה השיבה ל-MTS כי יש לקיים הליך שימוע בעניין וביקשה מ-MTS לקבל את כל החומרים הרלוונטיים לעניין על מנת להראות כי MTS תוכל להשלים את הסגירה הפיננסית בעתיד הקרוב.

"גלובס" חשף ביום א' האחרון כי במכתב שנשלח ביום א' האחרון למשרדי האוצר והתחבורה ציינה MTS כי הליך של שימוע אינו מקובל לפי הסכם הזיכיון, והיא מעוניינת לחדש את המו"מ על הסגירה הפיננסית לפרויקט מהמקום בו הופסק לפני מספר חודשים. ב-MTS ציינו כי העיכוב בסגירה הפיננסית נובע בעיקר מהשלכות המשבר העולמי שהביא להתייקרויות עלויות המימון לפרויקט. ב-MTS לא ציינו זאת מפורשות, אבל מהמכתב עולה, כי החברה מבקשת ארכה נוספת של כחודשיים בניסיון להגיע לסגירה פיננסית.

נזכיר כי המשא ומתן עם MTS הגיע למבוי סתום ביולי והנתק בין הצדדים החריף בעקבות הקשיים הפיננסים של אפריקה ישראל השותפה ב-MTS. הפער הכספי בין הצדדים נאמד ביותר ממיליארד שקל.