נסיגת הדולר מבריחה את המשקיעים בארה"ב למניות הבלו צ'יפ

חולשתו הנמשכת של הדולר תומכת בחברות כמו קטרפילר, פורד ומקדונלדס באמצעות הגדלת ההכנסות במטבעות זרים שנמכרים בארה"ב בשערי חליפין אטרקטיביים

בפעם הראשונה מאז הראלי במניות בוול סטריט, שהחל ב-9 במארס, מניות "הבלו צ'יפ" עוקפות את המניות הקטנות יותר, כאשר נסיגתו הנמשכת של הדולר שולחת משקיעים אל עבר חברות בעלות פריסה בינלאומית.

מדד דאו-ג'ונס של 30 החברות הגדולות בוול סטריט עם שווי שוק של 111.4 מיליארד דולר, עלה ב-6.2% ברבעון האחרון, בהשוואה לירידה של 2.6% במדד S&P Small-Cap 600 עם שווי שוק ממוצע של 572.3 מיליון דולר. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-26% מאז רמת השפל שהציג ב-9 למארס.

החברות הגדולות בוול סטריט זוכות להתעניינות רבה יותר הודות לגידול בהיקף המכירות שלהן בחו"ל, היכן שקצב הצמיחה במדינות כמו סין וברזיל עולה על זה של הכלכלה הגדולה ביותר בעולם.

חולשתו הנמשכת של הדולר תומכת בחברות כמו קטרפילר , פורד מוטורס ומקדונלדס , באמצעות הגדלת ההכנסות במטבעות זרים שנמכרים בארה"ב בשערי חליפין אטרקטיביים.

"החשיפה הבינלאומית של מניות הגדולות לדולר חלש ולהכנסות לא דולריות העניקה להן תשואת יתר", אמר כריס הייזי, מ-U.S Trust, חטיבה של בנק אוף אמריקה.

בעוד שהדולר מאבד מערכו בעקביות מאז מארס, מדד דאו ג'ונס לא הצליח לעקוף את המדדים האחרים עד הרבעון הנוכחי. כעת, המשקיעים מגדילים את החשיפה למניות הגדולות בשל חשש להאטת הראלי בשוקי המניות. נציין כי מדד S&P 500 הציג ירידה חודשית ראשונה באוקטובר, בפעם הראשונה מאז ספטמבר ולאחר זינוק של 56%. המדד איבד 0.2% בשבוע שעבר וננעל ביום שישי על 1,091.38 נקודות.