ארדן פנה לרה"מ בבקשה להקים ועדת שרים לקידום אנרגיות מתחדשות

"ישראל חייבת להפסיק את הישענותה המסיבית על ייצור אנרגיות מזהמות ולהגדיל משמעותית את היקף האנרגיות המתחדשות והנקיות שהיא מייצרת", אמר ארדן

לפי דו"ח חברת מקינזי, על ישראל להגיע להיקף של 25% אנרגיות מתחדשות בשנת 2030 על מנת להפחית 66% מהגידול הצפוי בפליטות גזי חממה עד שנה זו. בכדי לאפשר עמידה בהפחתת הפליטות הנדרשת, תוך הגדלה משמעותית של היקף השימוש באנרגיות מתחדשות, פנה השר להגת הסביבה, גלעד ארדן, במכתב לראש הממשלה בבקשה להקים ועדת שרים לתחום אנרגיות מתחדשות.

על פי ההצעה, הוועדה תכלול את שרי הגנת הסביבה, תשתיות, פנים, ביטחון, חקלאות, תעשיה ומסחר והאוצר. היא תעסוק בהיקף האנרגיה המתחדשת בישראל, מדינות ממשלתית בנושא הקצאת שטחים לאנרגיה סולארית ורוח, שינוי חקיקה נדרשים, הסרת חסמים לפרסום תקני יצור, ותעריפם וסיוע ממשלתי .

לדברי ארדן, עמידה באחוזי הפחתת פליטות גזי החממה מצריכה את ישראל להוביל מהפכה בדרכי פעילותה בתחום האנרגיות המתחדשות, וזאת בכדי להזניק את המחקר, הפיתוח והיישום של תחום זה, כך שיהווה פלח של ממש משוק האנרגיה בישראל.

ארדן ציין בנוסף כי הגדלה משמעותית של היקף השימוש באנרגיות מתחדשות ישרת את האינטרס האסטרטגי של מדינת ישראל בהפחתת התלות בייבוא דלקים, ובמקביל, יפחית משמעותית את זיהום האוויר. "ישראל, כמו שאר מדינות המערב, חייבת להפסיק את הישענותה המסיבית על ייצור אנרגיות מזהמות ולהגדיל משמעותית את היקף האנרגיות המתחדשות והנקיות שהיא מייצרת. אם לא נשתחרר מדרכי ייצור האנרגיה המזהמת של העבר ונעודד מעבר להפקת אנרגיה נקייה יותר בעתיד, לא נצליח לבצע את חלקנו ההכרחי בהתמודדות עם משבר האקלים ולא נעמוד ביעדי הפחתת פליטות גזי החממה בישראל".