כת"ב תשקיע חצי מ' ד' בביוקנסל במסגרת גיוס הון מתוכנן

זאת, בתנאי שסך הגיוס לא יפחת מסכום של 2 מיליון דולר במניות ואופציות ■ כך הוסכם בסיומו של מו"מ בין בעלי המניות הגדולים בחברה

ביוקנסל הודיעה היום (ב') כי בסיומו של מו"מ בין בעלי המניות הגדולים בחברה לגיבוש הסכמות בקשר לאופן ניהולה, הושגה הסכמה כי כת"ב תשקיע חצי מליון דולר בחברה, במסגרת גיוס הון שיבוצע בתקופה הקרובה. זאת, בתנאי שסך הגיוס לא יפחת מסכום של 2 מיליון דולר במניות ואופציות.

כמו כן הוסכם בין הצדדים על מבנה הדירקטוריון, כך שלכת"ב, שאינה מיוצגת כיום בדירקטוריון ביוקנסל, תהיה אופציה למנות שני דירקטורים מטעמה.

ראובן קרופיק, מנכ"ל כלל ביוטכנולוגיה: "אנו תקווה כי ההדברות בין הצדדים הניבה הבנות שייטיבו עם התנהלות החברה ועם הכנתה לאתגרים הרבים שבפניה".

פרופסור אברהם הוכברג, מייסד ביוקנסל והמדען הראשי שלה, אמר כי "השקעתה של כת"ב בשלב גיוס ההון הינה בבחינת הצבעת אמון בדרכה הטכנולוגית של החברה לפיתוח התרופה למחלת הסרטן. אני אופטימי יותר מתמיד ביחס ליכולתנו הטכנולוגית. ההסכמות בין כת"ב וביוקנסל יאפשרו לנו להמשיך ולפתח את הטכנולוגיה, עליה אני שוקד כבר למעלה מ-15 שנה".

בנוסף, הודיעה בסוף השבוע ביוקנסל כי דירקטוריון החברה החליט להמליץ לאסיפת בעלי המניות על מינוי שני דח"צים חדשים: אורלי ירקוני ודוד שלכט. ירקוני הינה חברת מליאת הרשות לניירות ערך, שימשה כמנכ"ל ישיר איי.די.איי ולפני כן שימשה כמשנה למנכ"ל בקבוצת מגדל. שלכט כיהן במגוון תפקידים בכירים ובהם מנכ"ל סינרון, מנהל כספים ראשי בחברת שטראוס ועוד. מכהן כיום כדירקטור בחברות ביומד וכדח"צ בבורסה לניירות ערך.

ביוקנסל מתמחה בפיתוח תרופה, אשר לאחר פיתוחה, תהיה מותאמת למספר רב של סוגי סרטן. החברה הגישה לאחרונה תשקיף מדף לקראת גיוס הון מתוכנן.