רייפמן: "יש לי נכסים פי 3 מחובות - תוך שנה לא יהיה שקל חוב"

(עדכון) - יו"ר אמבלייז התראיין לערוץ 2 ■ "הגיעו אליי פסיכיאטרים לראות שאני לא אובדני" ■ הבוקר שוחרר רייפמן ממאסר ל-10 ימים בערבות של 2 מיליון שקל - ולא ל-21 יום בערבות של 4 מיליון שקל כפי שנקבע תחילה

יו"ר אמבלייז , אלי רייפמן, שוחרר היום (ב') ל-10 ימים מהמאסר בו הוא נתון למעלה מ-50 יום, תוך הפקדת ערבות של 2 מיליון שקל. זאת, כדי שיוכל לפעול לאתר את מניותיו באמבלייז ולהעבירן למנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד איתן ארז.

השחרור נעשה בהתאם להחלטת שופטת המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך. כזכור, אלשיך שינתה אתמול (א') את תנאי השחרור בעקבות הודעת רייפמן, לפיה אין בידו להפקיד את הערבות הבנקאית בסך 4 מיליון שקל שנקבעה בתחילה כתנאי לשחרורו ל-21 יום.

"עד שלא תהיו בפנים לא תבינו", אמר רייפמן לכתב חדשות ערוץ 2, אורן אהרוני. "אלה 67 יום בצינוק. זה תא עונשין של 2 מטרים על 2 מטרים. 21-22 יום אתה כלוא. הגיעו אליי פסיכיאטרים לראות שאני לא אובדני".

"הגיעו הודעות מהשב"ס שיש סכנה לחיי. זה בטוח לא אנשים מהכלא - אין להם כל צורך להתנקש בי. מה שכן, אני אפסיק להחנות בחניון שחניתי בו".

עוד אמר רייפמן: "יש לי מניות. 39 מיליון מניות, שזה 100 מיליון שקל". לדבריו, "היתה סחיטה באיומים נגדי ונגד משפחתי ושיטת פעולה של העולם הכי תחתון שיש עלי אדמות".

רייפמן אף הציג קלטות בהן נשמעות שיחותיו עם עו"ד איתן ארז. "המערכת רואה שאני מתריס נגדה, והיא לא רוצה שאתריס נגדה", אמר.

"כל החברה בלונדון, לצערי אני פה - מפחדים שאני אברח. כמות הדברים שמחזיקים אותי בארץ יותר גדולים מהרצון לברוח", הוסיף רייפמן.

לדבריו, "אני אהפוך עולם ואעשה את כל מה שבית המשפט אמר אבל אין סיכוי שאמצא את המניות".

"הגעתי למצב הזה דרך כך שנלחמתי בדברים שהאמנתי בהם", אמר. "יש לי נכסים פי 3 מחובות. תוך שנה מהיום לא יישאר שקל חוב".

עו"ד ארז אמר בתגובה כי "הן בית המשפט המחוזי והן בית המשפט העליון קבעו כי הגרסאות של רייפמן לא אמינות, וחבל שהוא מנצל את הזמן להפצת שקרים".

כזכור, רייפמן נדון למאסר בגין ביזיון בית המשפט כיוון שסירב לחתום על ייפוי-כוח המורה ל-14 הנאמנים באנגליה, המחזיקים במניותיו באמבלייז, להעביר את המניות לעו"ד ארז, כפי שהורה בית המשפט.

בתוך כך, השופטת אלשיך דחתה היום את בקשת רייפמן לטוס ללונדון לשם השקת אפליקציית טלפון סלולרי של חברת אמבלייז מובייל, בה שימש עד מאסרו כמנכ"ל.

רייפמן טען כי המטרה המרכזית של הנסיעה היא השאת ערך מניותיו באמבלייז והגדלת שווי הנכסים שיעמדו לזכות נושיו.

אלשיך ציינה כי לא הוכח נזק ממשי שייגרם לרייפמן מאי יציאתו לחו"ל, וכי אין ספק שהוא מסוגל להשתמש באמצעים אחרים ליצירת קשר עם משתתפי האירוע, וכך גם יימנע הסיכון כי הוא יימלט מהארץ.

אלי רייפמן / צלם: יחצ