הניו יורק פוסט: "מנכ"ל ג'יי פי מורגן צריך להחליף את גייתנר"

"לאור שיעורי האבטלה הגבוהים, והגירעון התקציבי האדיר, מישהו בממשל יצטרך לקחת את האחריות ולעזוב את תפקידו לפני הבחירות המקדימות"

עיתון "הניו יורק פוסט" מדווח כי מספר קובעי מדיניות הזכירו את שמו של ג'ימי דיימון, מנכ"ל ג'יי. פי מורגן, כמחליפו של שר האוצר טימותי גייתנר. על פי התאוריה המוצגת בכתבה, ברק אובמה יפטר את גייתנר בקרוב, ודיימון הוא המועמד הראוי.

בעיתון נכתב כי לאור שיעורי האבטלה הגבוהים, והגירעון התקציבי ההולך ומתרחב, מישהו בממשל יצטרך לקחת את האחריות ולעזוב את תפקידו לפני הבחירות המקדימות.

"ג'יי פי מורגן הצליח לשמור על מעמדו במהלך המשבר והוא גם הגיוני וצנוע יחסית בנוגע לבונוסים שהוא מבקש להעניק להנהלה", נכתב בעיתון. זאת בניגוד לבנק המתחרה, גולדמן זאקס, שמתעקש להעניק בונוסים מנופחים על חשבון משלם המיסים האמריקני.

עם זאת, הסיכוי שדיימון יסכים לקחת את התפקיד הינו קלוש. אם הוא יעזוב את תחום הבנקאות למספר שנים, אין כל וודאות לכך שהוא יצליח לחזור ולעמוד בראש אחד הבנקים הגדולים בארה"ב. בנוסף לכך, אם הכלכלה תמשיך לקרטע, אנשים ייחסו זאת לדיימון, והמוניטין שלו יפגע.

בנוסף לכך, אין כרגע סיבה להאמין שאובמה ייפטר את גייתנר. רק לפני חודשים ספורים הוא הביע את אמונו בשר האוצר וכן בנגיד הבנק המרכזי, בן ברננקי, שגם סביב שמו נפוצו שמועות בלתי מבוססות כי אובמה לא מתכוון למנות אותו לקדנציה נוספת.