גם ארגון "חבר" רוצה לקבל רישיון מפעיל סלולר וירטואלי

זאת לאחר שהום סנטר, דואר ישראל והמשביר לצרכן הביעו עניין בנושא ■ הארגון, המשרת 100 אלף בתי-אב של משרתי הקבע וגמלאי מערכת הביטחון, פנה בימים האחרונים אל מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל

הידיעות על כוונת משרד התקשורת להרחיב את התחרות בשוק הסלולרי באמצעות הכנסת מתחרים נוספים במודל של MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי) לשוק מעוררת עניין רב. בנוסף להום סנטר, דואר ישראל והמשביר לצרכן, ל"גלובס" נודע כי גם ארגון "חבר" פנה למשרד התקשורת והביע עניין בתחום.

לא ברור מה המודל שחבר מציע ואם הוא מתכוון להקים את האופרציה בעצמו או באמצעות שותפים, שכן ישנם כמה מודלים לפעולה בשוק, אך נדמה כי הארגון מבין את הפוטנציאל הכלכלי של המודל.

הארגון, המשרת 100 אלף בתי-אב של משרתי הקבע וגמלאי מערכת הביטחון, פנה בימים האחרונים אל מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, בבקשה להאיץ את לוח הזמנים להפעלת המפעיל הווירטואלי.

הארגון, שמייצג פעילות עסקית ענפה ומהווה כוח קנייה מאורגן ומוכר בישראל, בוחן אפשרות להיכנס לשוק כמפעיל MVNO לכשהדבר יתאפשר, לטובת עמיתיו ובהמשך לטובת אוכלוסיות קשורות אם יעלה הצורך - כך עולה מהפנייה למשרד התקשורת.

בפנייתו למשרד התקשורת, ביקש מנכ"ל חבר, שלומי אברהם, להאיץ את פתיחת השוק למפעילים וירטואליים. לדבריו, היקף דקות זמן האוויר שמוערך עבור עמיתי המועדון ובני משפחותיהם המחזיקים מכשירים סלולריים הינו כ-2 מיליארד דקות זמן אוויר בשנה.

אחד המודלים הבולטים לכניסה לשוק ה-MVNO בעולם הוא בהתקשרות של גוף קנייה גדול עם חברת סלולר לטובת דקות זמן אוויר מוזלות בלבד. כלומר, הארגון לא מקים מערכות חיוב וגבייה ולא עוסק בשום צד אופרטיבי של המיזם.

מודלים קצת יותר מורכבים מתייחסים להקמת אופרציה חלקית (למשל, הקמת מערכות חיוב וגבייה) והישענות על מפעיל סלולרי קיים, כשנעשה שימוש בתשתיותיו. בדרך-כלל מדובר על מפעיל קיים כמו ספקיות אינטרנט שמעוניינות ליישם מודל כזה.

לא ברור מה יהיה המודל שיתפוס בארץ וכיצד ינהגו השחקנים השונים, מכיוון שמשרד התקשורת טרם השלים את המדיניות הסופית שלו.

בארגון חבר סירבו להגיב לידיעה.