משרד התקשורת: פרטנר לא מעניקה הנחות לרוכשים עצמאיים

אם מנוי קיים של החברה, שיש לו מספר טלפון שפועל ברשת פרטנר, קונה מכשיר סלולרי בשוק החופשי ומגיע איתו לחברה ומבקש לקבל עליו זיכויים והטבות - הוא נתקל בסירוב ■ פרטנר: "אנו ממלאים את הוראות המשרד"

משרד התקשורת פנה בשבוע שעבר לחברת פרטנר במכתב ודרש ממנה הסברים בנוגע לתלונות שהגיעו אליו, לפיהן החברה לא מקיימת את התקנה החדשה בנושא ניתוק זיקה, במסגרתה חברת סלולר תחוייב להעניק ללקוחות חדשים שלא רכשו ממנה מכשיר סלולרי את אותן ההטבות כאילו רכשו ממנה את המכשיר.

לדברי המשרד, הפרשנות שהעניקה פרטנר לסוגיית ניתוק הזיקה אינה עומדת עם כוונת המדיניות, והיא למעשה מתחכמת.

מהתלונות שהתקבלו עולה כי פרטנר סבורה כי עניין מדיניות ניתוק הזיקה תופסת רק לגבי מנויים חדשים. כלומר, אם מנוי קיים שלה, שיש לו מספר טלפון שפועל ברשת פרטנר, קונה מכשיר סלולרי בשוק החופשי ומגיע איתו לחברה ומבקש לקבל עליו זיכויים והטבות - הוא נתקל בסירוב.

לטענת החברה, כפי שעולה מהביקורת וממכתבים שנשלחו בעניין למשרד התקשורת, לצורך קבלת זיכויים הלקוח צריך לקנות מספר חדש, נוסף על המספר שיש לו - כלומר, הוא נדרש להחזיק שני מספרים. אחזקת המספר השני כרוכה בהוצאה נוספת של הלקוח, ומיותר לציין כי לא זו היתה כוונת משרד התקשורת. במילים אחרות - פרטנר החליטה כי רק בתנאי שהלקוח קונה מספר נוסף הוא יוכל לקבל זיכויים.

לטענת משרד התקשורת, כשמנוי קיים של פרטנר בא וקונה מכשיר חדש דרך החברה - הוא אינו מחוייב לקחת גם מספר חדש, ולכן אסור לעשות זאת למנוי קיים שקונה את המכשיר בשוק החופשי.

לטענת המשרד, פרטנר חייבת להיות שוויונית בעניין הן לגבי מי שקונה ממנה את המכשיר והן לגבי מי שרוכש את המכשיר בשוק החופשי. כלומר, אם החברה היתה מחייבת מנוי קיים שקונה מכשיר אצלה לרכוש גם מספר חדש - המשרד כנראה לא היה בא אליה בטענות.

במסגרת ההתכתבות בנושא עם משרד התקשורת, פרטנר התחייבה למסור תשובה בימים הקרובים.

מפרטנר נמסר כי "בחברה לא התקבל כל מכתב התראה ממשרד התקשורת בעניין ניתוק זיקה או הוראה כלשהי ליישום. על-פי מכתב מנכ"ל משרד התקשורת הנלווה לתיקון הרישיון, התנאי למתן הטבות למנוי שרוכש מכשיר אצל אחר הינו הצגה של ציוד הקצה ושל אישור רכישה כדין בעת ההתקשרות עם המפעיל. פרטנר ממלאת אחר הוראות אלה בקפידה".