"איחרנו בכניסה לתחום ענן המחשוב, לכן נאיץ את קצב הרכישות"

מייקל כריסטנסון, אחד המועמדים להחליף את מנכ"ל CA הפורש, אומר בראיון ל"גלובס" כי לחברה רשימת מעקב של 200 מועמדות לרכישה ובהן ישראליות

את הביקור הנוכחי בישראל, פתח מייקל כריסטנסון, נשיא חברת התוכנה CA, בסוף שבוע בירושלים. הביקור אמנם נועד להיות בחציו חופשה משפחתית זריזה, אבל אפשר להניח שבזמן הביקור בכותל המערבי, מול הקיר עתיר הפתקים, עמדה מול עיניו של כריסטנסון בקשה מקצועית חד-משמעית: לזכות בקידום המיוחל.

מנכ"ל CA הנוכחי, ג'ון סווינסון, עתיד לפרוש מהחברה בסוף השנה לאחר חמש שנים ואת היורש מחפשת כעת ועדת איתור, שבחודש הקרוב תודיע על החלטתה.

יש סיכוי שהביקור הבא שלך בישראל כבר יהיה כמנכ"ל החברה?

"אני עובד על זה", צוחק כריסטנסון, שמודה בראיון ל"גלובס" כי הוא אחד המועמדים, "נפגשתי עם ועדת האיתור מספר פעמים, אבל יש עוד מועמדים מתוך ומחוץ לחברה".

ב-CA, שהצליחה בתקופתו של סווינסון להשתקם משערורייה פיננסית, שהכניסה את המנכ"ל הקודם סנג'אי קומר ל-12 שנים בכלא, הפרישה המתוכננת של המנכ"ל לא שידרה עסקים כרגיל. "אין שום מניע נסתר מאחורי החלטת הפרישה", מגיב כריסטנסון, "חמש שנים זה המון זמן בחברה ציבורית והוא פשוט ממשיך הלאה".

להמשיך את המומנטום

יהיה היורש אשר יהיה, הוא נדרש על-פי צוואת הפרישה של סווינסון להוביל את הצמיחה בחברה הוותיקה שמספקת תוכנות לניהול תשתיות מחשוב ארגוניות, ונסחרת כיום לפי שווי של 11.5 מיליארד דולר.

"החזרתי את החברה לפסים הנכונים", כתב סווינסון לעובדים, "וכעת החברה ראויה למנהיג חדש שידחוף אותה בשלבי הצמיחה שלה". אסטרטגיית החברה החדשה, בה החלה בחודשים האחרונים, סימנה את מנועי הצמיחה הבאים בתחום ענן המחשוב והוויריטואליזציה - חוות שרתים ענקיות שאמורות לספק למשתמש משאבי עיבוד וזיכרון, יישומים ותוכן באמצעות גישה מרחוק.

באופן אינטואיטיבי, נשמע ש-CA היא הכתובת האוטומטית להתמקד בתחומים אלה. אלא שבחברה העדיפו תקופה ארוכה לשבת על הגדר ולא לעסוק בנושאים אלה, בעוד המתחרות בתחום - ספקיות תשתיות הניהול כגון HP, IBM, BMC או אורקל - הרחיבו את הטריטוריה לתוך הענן הווירטואלי.

השינוי בתפיסה של CA בא לידי ביטוי ברכישה שבוצעה לאחרונה, של NetQoS, שמספקת תוכנה לניהול ביצועים של אפליקציות ושירותים אליהם ניגשים באמצעות האינטרנט, תמורת 200 מיליון דולר. לדברי כריסטנסון זו רק ההתחלה. "איחרנו להיכנס למשחק של ענן המחשוב", הוא אומר, "אבל אנחנו ממוקמים במקום מספיק טוב כדי להוביל בתחום ולכן נאיץ את קצב הרכישות שאנחנו מבצעים".

מחפשים את ההזדמנות

גם אם כריסטנסון לא יהיה המנכ"ל הבא של החברה, הוא מתאים להוביל מסע רכש. בעבר היה בנקאי השקעות בסיטיגרופ וב-2005 הצטרף ל-CA - תחילה כסגן נשיא לאסטרטגיה ופיתוח עסקי, תחום אותו הוא מוביל בחברה גם כיום. ב-2008 מונה לנשיא החברה.

הרכישות המתוכננות כוללת, לפי הערכות, גם את אובליקור הישראלית בעסקה בהיקף של 20 מיליון דולר, אולם החברה לא הודיעה על כך רשמית וכריסטנסון לא מאשר אף הוא, אך מוכן לומר: "אמרנו בעבר שנבצע רכישות בהיקף 300-400 מיליון דולר בשנה ולא התקרבנו לזה ב-2009, כי לא מצאנו דברים שמתאימים לנו".

לדבריו, יש כיום שינוי מגמה. "יש הזדמנויות לצמיחה מהירה בשוק, בתחומי ענני המחשוב, אוטומציה ווירטואליזציה, ובאמצעות רכישות נגיע לשם יותר מהר. בנוסף, יש חברות פרטיות בתחומים אלו והן מעניינות אותנו יותר מבעבר. נהיה יותר אקטיביים בתקופה הקרובה. היום ההזדמנות בשוק יותר ברורה לנו".

כריסטנסון מציין, כי לחברה יש רשימת מעקב של יותר מ-200 חברות בעולם, ולישראל יש בה נציגות בולטת בדמות חברות עימן היא משתפת פעולה או נמצאת בתהליכי רכישה.

החברה רכשה בישראל עד כה 9 רכישות, כאשר שתי האחרונות - יוריקיפיי ו-ID Focus - היו לפני כשנה בתחום ניהול הזהויות.

ל-CA יש נכון לסוף הרבעון השני 3 מיליארד דולר בקופה. כריסטנסון לא מגביל רכישות לסכומים מסוימים וטוען כי לחברה יש מספיק כסף וקווי אשראי כדי לרכוש כל מה שתרצה. "היתרון שלנו הוא שעבורנו רכישה של 50 מיליון דולר יכולה לשנות את החברה, לעומת זאת, בשביל להזיז משהו ב-HP, למשל, צריך להוציא 13 מיליארד דולר כמו על רכישת EDS", הוא אומר.