מינגלינג בסלולר: שירות המייצר רשת חברתית מבוססת מקום

FourSquare הולך וצובר תאוצה בחודשים האחרונים, ויש כבר כאלו שהכתירו אותו כ"טוויטר הבא" ■ וגם: יש לכם אומץ לבקר ברשת חברתית אחרת, מלבד פייסבוק? אם כן, השירות Vreebit עשוי לעניין אתכם

1. מעבדת העובדות

אוהבים למצוא עובדות ואמיתות על נושאים שונים באינטרנט? אם כן, השירות החדש FactRank עשוי לכבוש את ליבכם. זוהי טכנולוגיה לדירוג עובדות, שמתיימרת להקל על הגולש בתהליך החיפוש ולחסוך ממנו את הצורך להיכנס לכל לינק שמופיע בעמוד התוצאות ולבדוק פיזית אם המידע שהוא מחפש אכן נמצא שם.

כך, גולש שמקליד שאילתת חיפוש יקבל תוצאות המורכבות מטקסטים קצרים שמפרטים מה יש בכל לינק, במקום רשימת לינקים, כאשר הטקסטים הללו מדורגים על-פי סדר חשיבות.

מלבד זאת, החברה פתחה את ה-API של השירות, המאפשר למפתחים חיצוניים לשלב את הטכנולוגיה הזו במוצר החיפוש שלהם.

2. להתמנגל בסלולר

השירות החברתי הסלולרי FourSquare מגיע לישראל, לאחר שהושק בסוף השבוע ב-50 ערים ברחבי העולם, בהן תל-אביב.

זו אפליקציה סלולרית המבוססת על מיקומו הפיזי של הגולש, ומייצרת רשת חברתית מבוססת מקום הכוללת גם שכבת משחקים חברתית.

משתמשים שיורידו את האפליקציה, דרך האתר או מחנות האפליקציות של ה-iPhone והאנדרואיד, יוכלו לדווח למשתמשים אחרים היכן הם נמצאים ומה הם עושים באותו מקום, ולקבל תמורת זה נקודות ותארים, כמו גם המלצות רלבנטיות ממשתמשים אחרים.

את רשימת החברים ניתן לייבא משירות המייל האישי או מטוויטר, או לחפש אחר אנשים מסוימים באופן ידני. בחודשים האחרונים השירות הולך וצובר תאוצה בערים מרכזיות בעולם, ויש כבר כאלו שהכתירו אותו כ"טוויטר הבא".

3. אינטרנט אחר

יש לכם אומץ לבקר ברשת חברתית אחרת, מלבד פייסבוק? אם כן, השירות Vreebit עשוי לעניין אתכם. Vreebit היא פלטפורמה שמאגדת מספר שימושים פופולריים מאתרים חברתיים שונים, בהם פייסבוק, לינקדאין וקרייגסליסט, לצד זירת מסחר וירטואלית. כך, מלבד עדכוני סטטוס, ניהול יומן אישי, העלאת תמונות, אפשרות להקים אתר אישי ויצירת פלטפורמה לקשרים חברתיים ועסקיים, האתר מציע גם פלטפורמת מסחר, שבה ניתן למכור ולקנות כל דבר, באמצעות כסף וירטואלי.

את הכסף הווירטואלי ניתן להרוויח על-ידי הקלקה על מודעות והמלצה לחברים או לרכוש בכסף אמיתי. כך, האתר מצליח לייצר תמריצים לניהול פרופיל אישי ברשת החברתית ולעודד את הפעילות בה.

4. לחלום גם בספרדית

גולשים שאוהבים להעשיר את הידע שלהם ולשפר את הזיכרון ויכולות הלימוד שלהם ימצאו עניין בפלטפורמה הלימודית החינמית iKnow, אותה השיק הסטארט-אפ היפני Cerego. זוהי למעשה מערכת לימודית חברתית, היוצרת דרכי למידה, ומאפשרת למשתמשים לסייע אחד לשני בתהליך.

כעת מתמקד השירות בלימוד שפות חדשות, כאשר משתמשים יכולים לבחור בשפה הרצויה מתוך 188 שפות (הכוללות גם את השפה העברית) וליצור משפטים שהמערכת מתרגמת באופן סימולטני לשפה אחרת. המערכת כוללת גם טכנולוגיה שמאפשרת להמיר את הטקסט לתוכן אודיו, וליצור מבחנים ולוח התקדמות אישי. כך, המערכת מודדת את התקדמות המשתמשים, ומתאימה את עצמה באופן פרסונלי. לדברי היזמים, החברה תאפשר לימוד בתחומים נוספים, כאשר כבר עכשיו אפשר למצוא שיעורים בגיאוגרפיה ובבישול.