מלכת יופי לשעבר עומדת מאחורי הפלת קרן הגידור גליאון

רשויות החוק בארה"ב טוענות כי דניאלה צ'ייסי, מלכת יופי לשעבר ואנליסטית בניו קסטלר פנדס חצתה את הקווים בנסיון לקבל מידע פנים ■ הרשויות תבעו את צ'ייסי וכן 19 אנשים נוספים

דניאלה צ'ייסי, מלכת יופי לשעבר ואנליסטית בניו קסטלר פנדס, קרן גידור מניו יורק, עומדת מאחורי הפלת ראג' רג'ארטנאם, המייסד של קרן הגידור גליאון שהואשם בחודש שעבר במסחר במידע פנימי.

צ'ייסי, לבשה חצאיות מיני וחולצות חשופות, במהלך ביקורים בכנסים טכנולוגים והצליחה לשכנע מנהלים בכירים למסור לה מידע מדויק על מספר המוליכים למחצה והתוכנות שבכוונתם לשווק באותו רבעון.

"צ'ייסי השתמשה במיניות שלה על מנת לבנות מאגר של מקומות בחברות הי טק המנוהלות לרוב על ידי גברים", אמר דבורה סטפלטון, בעלת חברת ליחסי ציבור מפאלו אלטו, קליפורניה.

רשויות החוק בארה"ב טוענות כי צ'ייסי, 44, חצתה את הקווים בנסיון לקבל מידע פנים. הרשויות תבעו את צ'ייסי וכן 19 אנשים נוספים באשמת מסחר במידע פנים. מדובר בתביעה הגדולה ביותר מסוג זה מאז שנות ה-80'. הרשויות בארה"ב טוענות כי צ'ייסי קיבלה "טיפים" מבכירים בחברות טכנולוגיות והעבירה אותם הלאה למנהלי קרנות גידור, ביניהם לגליאון, קרן הגידור בניהולו של ראג' רג'ארטנאם.

חוקרים עקבו אחרי צ'ייסי במשך מספר שנים, לאחר שחשדו כי היא קיבלה מידע פיננסי פנימי מבכיר ב-אדוונס מיקרו דיוויס . עם זאת, לפני חמש שנים, החקירה העלתה חרס.

מארק קרלנד, מנהל שותף בניו קסטלר פנדס, עודד את צ'ייסי להמשיך ולבנות את רשת הקשרים שלו. "זה בדיוק מה שאת צריכה לעשות, מה שאת עושה עכשיו", אמר קרלנד בשיחת טלפון שצוטטה על ידי החוקרים. "את יודעת, תשיגי קשרים נוספים. תדאגי לקבל את המידע, ואל תטרידי את עצמך במיספרים". קורלנד נעצר גם הוא על ידי הרשויות.

נציין כי מדובר בפעם הראשונה שהרשויות בארה"ב צוטטו למכשירי טלפון בנסיון להשיג מידע על מפליל על קרנות גידור שעברו על החוק. לאחר שני סבבים של מעצרים הנוגעים לפרשה, אחד ב-16 באוקטובר והשני ב-5 בנובמבר, התובע פריט בהרארה אמר כי מדובר רק בהתחלה. "אף אחד לא יכול לאפשר לעצמו לחשוב כי סיימנו לחקור את קרנות הגידור".

קרן הגידור גליאון, שעומדת במרכזה של שערוריית מסחר במניות בניצול מידע פנימי על חברות, שילמה מאות מיליוני דולרים בשנה לבנקים בוול סטריט תמורת מידע על השוק, שלא נחשף באופן רגיל בפני רוב המשקיעים.

מורגן סטנלי, שמסר שגליאון נמנתה עם חמש קרנות הגידור שהיו הלקוחות הגדולים ביותר שלו, וגולדמן זאקס, היו הספקים הגדולים ביותר של שירותים לגליאון, בעיקר ברוקראז' ראשוני (השתתפות בקניית הנפקות ראשונות).