נתניהו: "אין עסקה לשחרור שליט ולא בטוח שתהיה"

במהלך ביקור שקיים הבוקר במטה הארצי של המשטרה התייחס נתניהו לדיווחים על התקדמות במו"מ לשחרורו של גלעד שליט: "לא נחסוך דיון ציבורי, לא נבצע את זה במחטף. נאפשר לשרי הממשלה וגם לציבור לדון בכך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הבוקר במטה הארצי של המשטרה בירושלים, שם התייחס לדיווחים על התקדמות בעסקה לשחרורו של גלעד שליט. נתניהו אמר כי "אין עדיין עסקה ואינני יודע אם תהיה. אם תהיה, הדבר ידון בישיבת הממשלה".

עוד אמר ראש הממשלה, כי "לא נחסוך דיון ציבורי, לא נבצע את זה במחטף. נאפשר לשרי הממשלה וגם לציבור לדון בכך". נתניהו שב והדגיש: "אין שום סיכום, שום החלטה ושום עסקה".

גם שר הביטחון אהוד ברק דיבר על העסקה שבדרך במהלך שיחה שערך עם מתגייסים בבקו"ם בתל השומר. לדבריו, "יש לנו אחריות עליונה, מוסרית ופיקודית להביא את גלעד הביתה, בכל מהלך שהוא ראוי ואפשרי". ברק הוסיף ואמר שאינו יכול להוסיף פרטים נוספים בשל רגישות העניין.

מוקדם יותר הבוקר, קבוצת הורים ששכלו את ילדיהם בפיגועי טרור הגישה עתירה לבג"ץ בדרישה לפרסם בהקדם את פרטי העסקה המתגבשת לשחרור גלעד שליט, על מנת לאפשר דיון ציבורי והגשת התנגדויות למימושה.

רון קרמן, שבתו טל בת ה-18 נרצחה בפיגוע בקו 37 בחיפה, הגיע בליווי הורים שכולים נוספים לבית המשפט העליון. משם הם צפויים להמשיך למשכן הכנסת, ולערוך סדרת פגישות עם חברי כנסת ושרים, כדי לנסות לשכנע אותם לא לתמוך בעסקה.