אושר: בן-זקן יקים את קניון "ארנה אילת" בתחנה המרכזית בעיר

זאת בהיקף השקעה מוערך של חצי מיליארד שקל ■ הקניון מתוכנן לכלול 30 אלף מ"ר להשכרה על פני שני מפלסים, ולשלב את התחנה המרכזית החדשה שכוללת אולם נוסעים ורציפי אוטובוסים

אחרי קניון ארנה הרצליה וקניון ארנה נהריה, ג'קי בן-זקן הולך להקים את קניון ארנה אילת. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אילת המליצה להפקיד בוועדה המחוזית את תוכניתה של חברת בר-גיל שבשליטת בן-זקן ואברהם נניקשוילי להקמת קניון חדש במתחם התחנה המרכזית בעיר. היקף ההשקעה המוערך הוא חצי מיליארד שקל.

קניון ארנה אילת קרדיט: אדריכל ישראל ברכה ממשרד קו מיתאר

החברה רכשה מחצית מהבעלות במתחם התחנה המרכזית מקרן הגמלאים לפני 3 שנים, והשלימה לפני מספר חודשים את רכישת ה-50% הנותרים מידי נצבא של קובי מימון. כעת מחזיקה בר-גיל ב-100% מהקרקע, ששטחה 17 דונם.

הקניון, שככל הנראה ייקרא "ארנה אילת", מתוכנן לכלול 30 אלף מ"ר להשכרה על פני שני מפלסים. הוא ישלב את התחנה המרכזית החדשה, שכוללת אולם נוסעים ורציפי אוטובוסים.

בניית הקניון תיעשה לפי עקרונות הבנייה הירוקה, תוך ניצול אופטימלי של חומרים ותכנון המבנה לחיסכון באנרגיה. הקניון יפעל תוך ניצול של אור טבעי, והבנייה תיעשה בחומרים שיידרשו מעט אנרגיה לייצורם. בן-זקן מתכנן להקים על גג הקניון קומה של אטרקציות תיירותיות שטרם הוחלט על אופיין הספציפי.

באילת פועל היום קניון מול הים בבעלות אלי ישראלי (50%) וטאו תשואות (50%) של אילן בן-דב, ששטחו 10,000 מ"ר והוא כולל 135 עסקים. בנוסף פעול בעיר קניון מלכת שבא של חברת בריטיש ישראל, בשטח 3,315 מ"ר. חברת ביג מפעילה בעיר מרכז קניות פתוח בשטח 10,600 מ"ר, וחברת גזית גלוב ישראל מקימה בימים אלה מרכז מסחרי נוסף.

חברת הכשרת היישוב, שבשליטת עופר נמרודי, נמצאת בהליכי תכנון מתקדמים להקמת קניון "שבעת הכוכבים אילת" מול הטרמינל בשדה-התעופה. התוכנית נידונה בימים אלה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אילת. לפני מספר חודשים אף פורסם כי גם קבוצת עזריאלי מתכננת להקים קניון בעיר.