ארדואן לא מסתפק בתיירות לאנטליה: טורקיה רוצה שישראל תרכוש ציוד צבאי

הנספח המסחרי של ישראל בטורקיה: "התעשייה הצבאית הישראלית מוכרת לטורקיה מערכות וציוד, והטורקים מאמינים שגם אנחנו נרכוש ציוד מהם; אני מאמין שהמוסדות המתאימים בישראל יתמודדו עם הבקשה"

טורקיה מבקשת מישראל שתרכוש ממנה ציוד צבאי. כך גילה הבוקר דורון אברהמי, הנספח המסחרי של ישראל בטורקיה. "התעשייה הצבאית הישראלית מוכרת לטורקיה מערכות וציוד, והטורקים מאמינים שגם אנחנו נרכוש ציוד מהם", אמר אברהמי המשתתף בוועדה המעורבת ישראל-טורקיה שמתקיימת באנקרה במסגרת ביקורו של שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, במדינה. לדבריו, זו לא הפעם ראשונה שהטורקים מעלים את הדרישה. "אני מאמין שהמוסדות המתאימים בישראל יתמודדו עם הבקשה", הוסיף אברהמי.

הנספח המסחרי התייחס גם לירידה בהיקף הסחר בין שתי המדינות ב-2009 ואמר שהיא נגרמה אך ורק בשל המשבר העולמי הכלכלי. "הכלכלה הטורקית מושתתת על שווקים מתפתחים כמו רוסיה והבלקן ומושתתת ייצוא, והוא נפגע מאוד, והיציאה שלו איטית ולכן היצוא הישראלי נפגע. היצוא שלנו הוא ייצוא למגזרים תעשייתיים ויצרניים", הסביר.

"הטורקים רואים את הפוטנציאל הגדול בכלכלה בין טורקיה לישראל. בסך הכל הפער המסחרי הוא לטובתם, היבוא הוא גדול יותר מאשר היצוא הישראלי, ואם מוסיפים על זה גם את הביקורים של התיירים הישראלים, הפער המסחרי הוא יפה", אמר. "הטורקים מחשיבים את הסכם הסחר החופשי שעליו מושתת מערכת היחסים עם ישראל כהסכם המוצלח ביותר שיש לטורקיה עם מדינה כלשהי. באמצעות ההסכם הזה הם הגדילו את הסחר עם ישראל מרמה של 300 מיליון דולר ל-3 מיליארד דולר. בעתיד זה יגדל אפילו יותר מזה", אמר אברהמי.

במסגרת ביקורו בטורקיה נפגש בן אליעזר באיסטנבול עם מספר משקיעים פוטנציאליים. "אנחנו מקווים שהפגישות יובילו לביקורים של תאגידים גדולים בישראל, ובעקבות זה הם יבחנו השקעות בישראל", הביע תקווה אברהמי. לדבריו, הבשורה הכלכלית מהביקור היא פתיחת ערוץ כלכלי עם טורקיה. "יש הרבה חברות ישראליות שיושבות על המדוכה האם להשקיע בטורקיה, ולהן זה ייתן סיגנלים חיוביים", אמר.