מבחני מיצ"ב: שיפור קל בהישגי התלמידים באנגלית ומתמטיקה

על פי הנתונים שהוצגו היום במסיבת עיתונאים שכינס משרד החינוך, עולה כי ברמה הכללית נרשמה מגמה מתונה של שיפור אך עדיין קיימים פערים ניכרים בהישגים בין יהודים לערבים ובין עשירים לעניים

פתח לאופטימיות? ההישגים של תלמידי ישראל במבחני מיצ"ב לשנת תשס"ט מצביעים על שיפור קל במקצועות הליבה (מדעים, מתמטיקה, אנגלית ועברית). על פי הנתונים שהוצגו היום (ג') במסיבת עיתונאים שכינס משרד החינוך, עולה כי ברמה הכללית נרשמה מגמה מתונה של שיפור אך עדיין קיימים פערים ניכרים בהישגים בין יהודים לערבים ובין עשירים לעניים.

השנה החלה הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) של משרד החינוך להנהיג סולם מדדים רב-שנתי שמקשה על הבנת הישגים התלמידים לעומת הסולם בשנים הקודמות.

על פי הנתונים השנה, הישגי תלמידי כיתות ה' במדע וטכנולוגיה עלו בתשס"ט ב-24 נקודות בסולם הרב-שנתי בהשוואה לתשס"ח לעומת תלמידי כיתות ח' שרשמו עלייה זעירה של 6 נקודות בלבד. הפער בין הישגי דוברי העברית לדוברי הערבית בכיתות ה' עמד בתשס"ח על 80 נקודות והצטמצם ל-40 נקודות בתשס"ט. בכיתות ח' התרחב הפער מ-47 נקודות בתשס"ח ל-66 נקודות אשתקד.

במקצוע האנגלית רשמו שתי שכבות הגיל עלייה דומה של 7 נקודות. בקרב כיתות ה', קיים פער יציב בין דוברי עברית וערבית שעומד על 30 נקודות בסולם הרב-שנתי. בכיתות ח' עלה הפער מ-67 נקודות בתשס"ח ל-82 אשתקד.

במקצוע המתמטיקה ממשיכה העלייה המתונה בקרב תלמידי כיתות ה' ובתשס"ט עלו הציונים ב-8 נקודות בסולם הרב-שנתי. בקרב תלמידי כיתות ח' נרשמה עלייה של 10 נקודות בסולם והפער הצטמצם מעט בין דוברי עברית וערבית.

עוד עולה מהנתונים היום כי 39% מהתלמידים לוקחים שיעורים פרטיים, בעיקר באנגלית ובמתמטיקה.