ה'פד': ההתאוששות תהיה איטית, שיעור האבטלה יישאר גבוה

ה'פד' העלה תחזיתו וצופה כי התמ"ג השנתי ל-2009 יעמוד על טווח שבין 0.4%- לבין 0.1%- ■ כמה מנגידי ה'פד' הביעו חששם כי הכלכלה לא תוכל לייצר לבדה צמיחה בת קיימא ללא התערבות ותמיכה ממשלתיות

פרוטוקולי ה'פדרל ריזרב' מישיבת הריבית האחרונה שלו מתחילת נובמבר פורסמו הערב (ג') ומגלים כיצד קובעי המדיניות המוניטרית של הכלכלה הגדולה בעולם רואים את המצב הכלכלי העכשווי.

בכירי ה'פד' מאמינים כי ההתאוששות תהיה איטית בשעה שהאבטלה תיוותר גבוהה. ה'פד' חוזה כי שיעור האבטלה ישאר באיזור ה-9.7% לזמן מה ולאחר מכן, במהלך שנת 2011, יירד ויעמוד על 8.6%. נזכיר כי בנובמבר 2009 עמד שיעור האבטלה בארה"ב על 10.2%, שיא של מעל 26 שנה.

עם זאת, כמה מנגידי ה'פד' הביעו חששם כי הכלכלה לא תוכל לייצר לבדה צמיחה בת קיימא ללא התערבות ותמיכה ממשלתיות. הנגידים ה"חוששים" ציינו כי לא ברור את כמה השיפור האחרון בצריכה הפרטית ובשוק הנדל"ן משקפים נאמנה התייצבות בעקבות התוכניות הפיסקליות לעזרת מגזרי הרכב והנדל"ן.

בשורת התמ"ג, מעלה ה'פד' את תחזיתו וצופה כי התמ"ג השנתי של הכלכלה האמריקנית יעמוד על טווח שבין 0.4%- לבין 0.1%- לעומת תחזית קודמת לתמ"ג שלילי בטווח שבין 1.5%- לבין 1%-. תחזית צמיחת התמ"ג ל-2010 שופרה לטווח שבין 2.5% ל-3.5% לעומת תחזית קודמת לטווח צמיחה של 2.1% ל-3.3%.