האם ברגותי ישתחרר במסגרת עסקת שליט? אשתו בטוחה שכן

אחד מסימני השאלה סביב עסקת שליט הוא האם ישוחרר ראש התנזים לשעבר מרואן ברגותי ■ בישראל יש מי שמכחישים זאת באופן רשמי, אבל בחמאס טוענים בתוקף כי הוא ייצא לחופשי

פאדוא אל ברגותי, אישתו של ראש התנזים, לשעבר מרואן אל ברגותי לא נראתה עד עכשיו כל כך מחוייכת ואופטימית כמו שהייתה היום. בכנס האסיר הבינלאומי שנערך היום (ג') ביריחו הופנו רוב הזרקורים אל מי שבעלה נחשב לקלף מיקוח מרכזי במשא ומתן לשחרור גלעד שליט.

"אני מקווה שאסירים הפלסטינים והאסיר הישראלי ייצאו כולם לחופשי", היא אומרת היום. "בעזרת השם, מרואן יהיה חופשי, כמו אחיו האסירים. יש לי אמון רב באלוהים, בעם הפלסטיני ובמי שמנהל את המשא ומתן, בחמאס, ובעזרת השם, הוא יחזור הביתה".

"על מרואן לא מוותרים"

ברגותי נעצר במהלך מבצע חומת מגן בשנת 2002. הוא נשלח לכלא הישראלי בעקבות שורה של רציחות של ישראלים להם היה אחראי, ומאז הוא בכלא. לאורך השנים עלה שמו לא פעם כמועמד לתפקיד היו"ר הבא של הרשות הפלסטינית.

הדיווחים האחרונים לפיהם חמאס מבטיח ששמו יהיה ככל הנראה ברשימת האסירים שישוחררו תמורת שליט מרגיזה את ראשי הרשות. פאדוא ברגותי לא מתרגשת מההצהרה של השר סילבן שלום לפיה בעלה לא יהיה חלק מהעסקה. אשתו של מרואן הגיעה לכנס האסירים ביריחו עם מסר אחד ויחיד: על מרואן לא מוותרים.

וברגותי עצמו מעביר מן הכלא מסרים הקוראים לאבו מאזן להתפייס עם חאלד משעל, ולשלב התנגדות חוקית כלשונו במשא ומתן.