Qlipso - פלטפורמה וירטואלית חברתית סביב תוכני וידיאו מוזיקה ומשחקים

הסטארט-אפ הישראלי מזהה תוכני פלאש בכל פעם שהגולש נתקל בהם ברשת, ומצרפת אליהם לשונית המאפשרת לחלוק את תוכן המדיה. לחיצה על הלשונית מפעילה את האפליקציה ומאפשרת להזמין חברים

האלמנט החברתי ממשיך לכבוש את האינטרנט, ויותר אתרים מחפשים דרכים אפקטיביות ביותר לשילוב ממד אינטראקטיבי בתכנים שהם מציעים לגולשים, גם כדי להגדיל את זמן השהייה של המבקרים באתר.

אלא שמלבד התממשקות לאתרים כגון פייסבוק או טוויטר, הוספת ממד חברתי היא מהלך שמצריך משאבים כספיים וזמן - מה שלרוב אין לאתרים קטנים.

הסטארט-אפ הישראלי Qlipso הוקם ב-2007 על-ידי ישי פנואלי (סמנכ"ל הטכנולוגיות), אליו הצטרף ג'ון גולדמן, יזם אמריקני המשמש כמנכ"ל החברה, והוא מבקש לפתור בעיה זו.

"פיתחנו מוצר שמקשר בין כל הדברים שאנשים אוהבים לעשות ברשת, לבין הממד החברתי, ויצרנו פלטפורמה וירטואלית חברתית סביב תוכני וידיאו, מוזיקה ומשחקי קז'ואל", אומר גולדמן.

Qlipso הוא אפליקציה אינטרנטית, שמזהה תוכני פלאש בכל פעם שהגולש נתקל בהם ברשת, ומצרפת אליהם לשונית המאפשרת לחלוק את תוכן המדיה. לחיצה על הלשונית מפעילה את אפליקציית הווב, ומאפשרת למשתמש לראות מי מהחברים שלו נמצא און-ליין, ולהזמין אותם לצפות בתוכן ביחד, ובאותו הזמן.

עם החברים, אותם אפשר לייבא משירותים כגון פייסבוק, מסנ'גר ומייספייס, ניתן גם לנהל צ'אט, באמצעות אווטאר (דמות וירטואלית) או מצלמת ווב, ולתקשר באמצעות פיצ'רים חברתיים, כמו לחיצת יד.

"לא רצינו להקים אתר יעד שיתחרה באתרים קיימים, אלא לפגוש את המשתמשים כאשר הם נמצאים במקומות שהם אוהבים להיות ברשת, ולהציע להם שם את החוויה החברתית", אומר גולדמן.

כך, במקום לשלוח לינק לקטע וידיאו או לפרסם בעמוד הפייסבוק, השירות מאפשר להזמין חברים לכל מקום שבו נמצא המשתמש, ולייצר שכבה חברתית בכל אתר ואתר. "זה מאפשר לבעלי אתרים להפוך את הנדל"ן האינטרנטי שלהם לחברתי, ולהגדיל את זמן השהייה של הגולש. זו לא רשת חברתית אלא חוויית צריכה חברתית".

השירות יושק בשנה הבאה

החברה הושקה לראשונה בשבוע שעבר, והיא כעת נמצאת בגרסת בטא סגורה. יש לה שיתופי פעולה עם מספר אתרים בארה"ב, בהם אתר התחרויות Ibeatyou שבבעלות השחקנית ג'סיקה אלבה, והם נמצאים במגעים עם אתרי תוכן ומדיה נוספים.

איך עושים מזה כסף?

גולדמן: "דרך חלוקת הכנסות עם בעלי האתרים, שיגיעו ממכירת מוצרים וירטואליים המאפשרים לשדרג את היכולות של האוואטר. המיתון פגע בהכנסות מפרסום של האתרים, ואנחנו מציעים להם זרם הכנסות נוסף, וממד חברתי לאתר".

עד כה גייסה החברה 1-2 מיליון דולר מקרן ההון סיכון JVP. השירות יושק ברבעון הראשון של 2010 ויוצע בתחילה בחינם. בהמשך, יופעל מודל Freemium, שכולל תשלום חלקי.

בתחום יש גם שתי שחקניות ישראליות: Watchitoo של רוני צארום (מייסד-שותף של אקסלינק), שפיתחה רשת חברתית שמאפשרת צפייה בו-זמנית בקובצי תוכן, ו-SeeToo, שהקים היזם אלון הוכברג ושממומנת גם על-ידי יוסי ורדי ושלמה נחמה.

"אנחנו מציעים לגולש את הגמישות לעשות זאת בכל מקום שבו הוא נמצא", מבדל גולדמן את החברה, "החזון הוא להיות הפלטפורמה העיקרית לקשרים חברתיים".