נבחר מנכ"ל לסוכנות שתחליף את הרשות לעסקים קטנים

הנבחר הוא רן קויתי, איש תמ"ת ותיק ■ המשמעות היא שבקרוב תהיה כתובת, ואולי הפעם כתובת של ממש, לעסקים קטנים ובינוניים, לאחר שהרשות שנסגרה בהחלטת ממשלה הייתה נגועה בשחיתות

לאחר סחבת ממושכת בטיפול בהקמת סוכנות הביצוע לעסקים קטנים ובינוניים, שאמורה להחליף את הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, נבחר סוף-סוף מנכ"ל לסוכנות. המשמעות היא שבקרוב תהיה כתובת, ואולי הפעם כתובת של ממש, לעסקים קטנים ובינוניים, לאחר שהרשות שנסגרה בהחלטת ממשלה הייתה נגועה בשחיתות.

ועדת המכרזים של האוצר בחרה למנהל הסוכנות את רן קויתי. קויתי (38), בוגר תואר ראשון ושני בכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון, כיהן בתפקידו האחרון כמ"מ מנהל המטה לפיתוח הנגב והגליל במשרד התמ"ת, ולפני כן מילא מספר תפקידים נוספים בלשכת המדען הראשי ובמרכז ההשקעות.

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, אמר כי הוא רואה בעסקים הקטנים והבינוניים את אחד מהנושאים המרכזיים בפעילותו במשרד, שכן הם מהווים למעלה מ-98% מהעסקים בישראל. מנכ"ל התמ"ת שרון קדמי, אמר כי הסוכנות החדשה תרכז את כל פעולות הסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים. "מדובר בפעילויות הנמצאות כיום במשרד התמ"ת - חונכויות, הלוואות לעסקים קטנים, ניהול איכותי, ניצוץ וכו', ובפעילויות הנמצאות כיום ברשות לעסקים קטנים".

ההחלטה על הקמת הסוכנות התקבלה כבר ב-2007, והגדירה כי כל כלי הסיוע בתחום העסקים הקטנים והבינוניים ירוכזו בסוכנות ביצוע פנים ממשלתית, שתהיה תחת משרד התמ"ת. החלטת ממשלה זו הייתה בעקבות דו"ח מבקר המדינה אשר בחן את הרשות לעסקים קטנים והמליץ על איחוד כל הכלים המטפלים בנושא זה לתוך גוף אחד.

לאחר תקופה של יותר מחודשיים שבה אין כל גוף שמטפל בעסקים הקטנים (שכן הרשות, אפילו שרשמית המשיכה לפעול בפועל לא תפקדה), יקום כעת גוף חדש שאמור לתת מענה הולם לצרכי העסקים הקטנים. גורם בממשלה אמר ל"גלובס", כי המטרה בהקמת גוף חדש הייתה להקים גוף נקי ללא עבר מוכתם כמו זה שהיה לרשות לעסקים שקטנים ובינוניים.

נזכיר, כי החלטת הממשלה לסגור את הרשות נעשתה בעקבות פרשת מינויים פוליטיים לכאורה שנעשו בה ב-2004, בתקופה ששר התמ"ת היה אהוד אולמרט, מנכ"ל המשרד היה רענן דינור ואחד מבעלי העניין הבולטים במינויים היה (אז) שר התיירות, אברהם הירשזון. לאחר שהפרשה התפוצצה ברעש גדול בדו"ח מבקר המדינה הוחלט בממשלה לסגור את הרשות.