מאמצים את קוני

"בייבי בייבי", מדי ערב ב-20:30, באולם המופעים של הסטודיו לאמנויות התיאטרון של יורם לוינשטיין (ימי שישי ב-14:00), עד ל-5 בדצמבר. מחיר כרטיס: 60 שקל

המחזאי-סטיריקן הבריטי המיתולוגי ריי קוני נחשב עד לפני שנים לא רבות ספק מסחרי ורדוד בשרשרת של קומדיות עממיות (כולן שלאגרים היסטריים), רובן מבוססות על טעות אחת ההופכת לכדור שלג מתגלגל בלתי ניתן לעצירה. בשנים האחרונות שודרג פלאים מעמדו של קוני, הממשיך עדיין לכתוב במרץ, והוא זוכה להכרה והערכה כאחד מגדולי המחזאים של דורנו. מאין תשובה בריטית עכשווית למולייר.

הביקוש למחזות פרי עטו על במות ישראל גואה כאשר בתיאטרון בית לסין מועלה בהצלחה "תקלה קלה", בכיכובם של ליאור אשכנזי ומודי גרשון, ובתיאטרון הקאמרי חוגגים על "כסף עובר ושווא" בכיכובם של שמואל וילוז'ני וקרן מור. היסטריה? לא נכחיש זאת.

גם בתי-הספר למשחק חוזרים שוב ושוב לרפרטואר של ריי קוני, ובצדק. הטקסטים שלו הם מקור בלתי נלאה לתזמונים קומיים מדויקים, רפליקות הנשלפות בקצב מסחרר ושליטה פיזית טוטאלית של השחקנים בגופם. בית-הספר לאמנויות התיאטרון של יורם לוינשטיין אינו יוצא דופן, ובימים אלה מועלית באולם המופעים (פינת הרחובות עבאס וחנוך בשכונת התקווה בתל-אביב) הקומדיה "בייבי בייבי" בתרגום ובעיבוד של עינת ברנובסקי ובימוי של רוני מנדלסון. זו גם הפקה מלאה ראשונה בכיכובם של תלמידי שנה ג' החדשים של בית-הספר, המוכרת בהם דינה סנדרסון שבמקביל ללימודיה היא כבר שחקנית בית בתיאטרון הקאמרי.

גיבורי "בייבי בייבי" הם אלונה ואריק, זוג החולם לאמץ תינוק. נציגי השירות לילד עומדים להגיע לביקור בביתם כדי לבחון את כשירותם להיות הורים מאמצים ראויים, אך דווקא באותו יום מתדפקים על דלתם שני אחיו של אריק, עבריינים קטנים, לא מבריקים במיוחד. תוסיפו לקלחת שני עובדים זרים הנמלטים מאימת המאפיה הרוסית, שוטרת עצבנית המסיירת בשכונה ועובדת סוציאלית המתעבת תוכניות ריאליטי, ותקבלו קומדיה מטורפת במיטב מסורת ריי קוני, המספקת את מנת הצחוק הראויה ואף למעלה מכך. לפעמים לא צריך יותר.