מוטורולה ופלאפון: מיזוג עם מירס תמורת רשת חירום למדינה

החברות הציעו בנפרד שפלאפון תתחייב להקמת רשת דור רביעי ב-2011 על בסיס תדרי מירס, ובמקביל תקים ביחד עם מוטורולה רשת חירום, שתועמד לטובת המדינה ■ ככל הידוע, משרד התקשורת דחה את ההצעה

מוטורולה ופלאפון הציעו למשרד התקשורת הצעה מאתגרת במטרה להסיר את התנגדותם לרכישת מירסעל ידי פלאפון. ל"גלובס" נודע, שפלאפון ומוטורולה הציעו, כל אחד בצורה נפרדת, שפלאפון תתחייב להקמת רשת דור רביעי (LTE) ב-2011 על בסיס תדרי מירס, ובמקביל תקים ביחד עם מוטורולה רשת Public safety (רשת חירום), שתועמד לטובת המדינה. ככל הידוע, משרד התקשורת דחה את ההצעה.

במקביל פועל אלישע ינאי, נשיא מוטורולה ישראל, לקדם את העסקה מצד מוטורולה ולשכנע את אנשי משרד התקשורת לקבל את ההצעה, שכן היא כוללת פתרון לבעיה כאובה של היעדר רשת חירום לאומית. תחום ה-Public safety זוכה בשנים האחרונות לעדנה על רקע לקחי אסון התאומים, ומוטורולה העולמית פעילה מאוד בתחום זה.

מוטורולה במצוקה

אך יותר מכל מעידה ההצעה של מוטורולה על המצוקה הקשה שבה היא נמצאת. הפערים בין הקבוצות שמתמודדות על מירס (פלאפון, איש העסקים פטריק דרהי ואיש העסקים חזי בצלאל), מגיעים ל-80 מיליון דולר - סכום שמוטורולה מתקשה לוותר עליו.

נזכיר שפלאפון העלתה את ההצעה בפני משרד התקשורת ולא בפני רשות ההגבלים העסקיים, משום שהיא מאמינה שמשרד התקשורת הוא המכשול האמיתי לעסקה. ההתחייבות שפלאפון מוכנה לקחת על עצמה בהקמת רשת LTE תוך שימוש בתדרי מירס (800 מגה הרץ) לא מפתיעה, וזאת משום שלא מעט חברות סלולאריות בעולם כבר נערכות להקמת רשתות כאלה ובמספר מדינות כבר החלו בפריסת הרשת.

פלאפון טענה בפגישה עם משרד התקשורת שהעובדה שבכל יום מתפרסמים שמות של גופים שמעוניינים להיכנס לתחום הסלולארי, ושמשרד התקשורת פועל במרץ על מנת לקדם מדיניות של הרחבת התחרות בשוק על ידי מפעילים וירטואליים MVNO - מעידה על כך שאין חשש מפגיעה בתחרות כתוצאה מהמיזוג. לטענתה, תיאוריית המתחרה הפוטנציאלי שמאוד דומיננטית היום בדיני הגבלים עסקיים, לא רלוונטית לשוק שעומד להתרחב בצורה משמעותית.

ממוטורולה נמסר שהיא לא מגיבה לשמועות או ספקולציות, מפלאפון סירבו להגיב.