מיסז'ניקוב: "במשרד הפנים נוקטים בפעולות איבה נגד תיירים"

משרד הפנים הקשיח באחרונה את התנאים לכניסת תיירים מגיאורגיה ■ המשרד סירב לאשר את כניסתם של עשרות סוכני נסיעות גיאורגים ■ דורש ממארגני קבוצות תיירים מגיאורגיה הפקדת ערבות של עשרות אלפי דולרים כערובה

משבר בין משרד התיירות למשרד הפנים על רקע עיכוב במתן אשרות כניסה לישראל לתיירים מגיאורגיה. משרד הפנים דורש ממארגני קבוצות תיירים מגיאורגיה לישראל הפקדת ערבות של עשרות אלפי דולרים כערובה ליציאת כל חברי הקבוצה מהארץ בתום הטיול.

בתגובה אמר שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, כי פקידי משרד הפנים אטומים לצורך בקידום התיירות לישראל. "במשרד הפנים יושבים פקידים שנוקטים בפעולות איבה נגד תיירים בישראל. בכל שיחה שלי עם מנהיגי קהילות בחו"ל, כשאני שואל אותם מה הבעיות המשמעותיות בהן הם נתקלים הם תמיד אומרים שאלה קשורות בסידורי הכניסה והיציאה מישראל.

"אני מכבד את סידורי הביטחון ובהחלט מודע לחשיבותם אבל אני לא מבין למה צריך לעכב לבדיקה אדם שהביא לכאן 35 פעמים קבוצות תיירים שכולם עזבו את הארץ."

עיקר התיירות מגיאורגיה לישראל מבוסס על קהילות של צליינים. על פי הנוהל הקיים, מעביר ראש הקבוצה למינהל האוכלוסין את רשימת התיירים בקבוצה, פרטים על מקור פרנסתם בגיאורגיה והוכחות בדבר רישומם לטיסה בחזרה למולדתם. עד לפני מספר חודשים אושרו כך אשרות כניסה של אלפי צליינים.

לאחרונה משרד הפנים אף סירב לאשר את כניסתם של עשרות סוכני נסיעות גיאורגים שביקשו לבקר בישראל כדי לשווק אותה עם חזרתם. בענף חוששים כי במידה ו"חרם הויזות" של משרד הפנים יימשך ייתכן כי גם קו התעופה בין המדינות יבוטל מכיוון שלא תהיה לו הצדקה כלכלית.

מיסז'ניקוב פנה היום שוב למשרד ראש הממשלה בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא. "תיירות הנכנסת לישראל היא אחד ממנועי הצמיחה הגדולים של המשק. ראש הממשלה חייב לקרוא לסדר את משרד הפנים ולקרוא להם להפסיק להפריע. לא ייתכן שבגלל שמספר מועט של תיירים מבקשים כאן מקלט תיעצר כל התיירות מאותו יעד."

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "כל בקשה נבדקת לגופה וכי לא היה כל שינוי גורף במדיניות הענקת אשרות הכניסה לתיירים מגיאורגיה".