היכון, הכן, קנה: עונת הקניות החלה ב"יום שישי השחור"

דיווחים ראשונים מעודדים לגבי היענות למבצעי ההוזלה המסורתיים שלמחרת חג ההודיה בארה"ב; על-פי הציפיות, 134 מיליון קונים צפויים לפקוד את החנויות בארה"ב בסוף השבוע

כמעט דבר לא יעצור את הקונים האמריקנים בדרכם לממש את מבצעי ההנחות של "יום שישי השחור". קונים מרחבי ארה"ב מתגודדים היום בחנויות ובקניונים על מנת למצוא מציאות. מדיווחים ראשונים עולה תמונה מעודדת לגבי היענות למבצעי ההוזלה המסורתיים שלמחרת חג ההודיה בארה"ב. על-פי הציפיות, 134 מיליון קונים צפויים לפקוד את החנויות בארה"ב בסוף השבוע.

הקמעונאים ברחבי ארה"ב פתחו בחגיגיות את עונת הקניות כשנערכו לקראתה באמצעות שעות פתיחה ארוכות יותר, והנחות עומק על כל מוצר מצעצועים ועד טלוויזיות. כל זאת בתקווה לשקם מעט מהצריכה שנפגעה בעטיו של המשבר הפיננסי העולמי, אשר פגע בהוצאה הפרטית, בין היתר בשל הגאות בנתוני האבטלה והידוק הנכונות לתת אשראי.

המגמה הזו ניכרת גם במגזר המקוון, שם קמעונאיות כמו אמזון ואפילו וול מארט הרחיבו את עונת החגים והחלו אותה מוקדם מהרגיל - כבר אתמול (ה') או אף לפני כן. דיווחים מחברות כמו Best Buy או מפעילת הקניונים מרכזי טאובמן מאוששת את הסימנים המקדימים כי הצרכנים קונים יותר עבור עצמם וכי קהלים גדולים יותר מתגודדים בהשוואה לאשתקד. מנכ"ל Toys R Us אף העריך את התור הממוצע לפתיחת חנויות הרשת בחצות בכ-1,000 איש.

"עד כה, ראינו צרכנים שמוכנים לבזבז קצת יותר מהכוונה הראשונית ברשימת הקניות שהכינו", אמר מרשל כהן, אנליסט ראשי של תעשיית הקמעונאות בקבוצת NPD לסוכנות הידיעות "AP". "זוהי מתנה גדולה לקמעונאים, שהייתה חסרה מהמשוואה בשנה שעברה".