מנכ"ל משרד החינוך תומך בעמדתה של מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית

ד"ר שמשון שושני ליפה ויגודסקי: "מתוך היכרות רבת-שנים עם הטלוויזיה החינוכית, ברצוני לחזק את ידייך בתהליך ההתייעלות שהתחלת בו" ■ עובדי החינוכית ערכו לאחרונה כינוס בו הביעו "אי-אמון" במנכ"לית ויגודסקי

מנכ"ל משרד החינוך מתייצב לצדה של מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית במאבק העובדים נגדה. במכתב ששלח הבוקר ד"ר שמשון שושני ליפה ויגודסקי, שהגיע לידי "גלובס", כתב מנכ"ל המשרד הממונה על הטלוויזיה החינוכית: "קראתי בעיתונות על דרישת ועד העובדים להדיח אותך מתפקידך כמנכ"לית הטלוויזיה החינוכית. מתוך היכרות רבת שנים עם הטלוויזיה החינוכית ברצוני לחזק את ידייך בתהליך ההתייעלות שהתחלת בו, וכן בהכנסת תכנים ייחודיים הקשורים למערכת החינוך והתוכנית בתכנית האסטרטגית של שר החינוך, גדעון סער".

עובדי הטלוויזיה החינוכית ערכו כינוס בשבוע שעבר בו הם הביעו "אי אמון" בויגודסקי. הם תיארו מצב לפיו העבודה בטלוויזיה החינוכית מתנהלת בפחד ומורא מהמנכ"לית שמטילה, לדבריהם "אימה" ומתעמרת בעובדים. בכינוס העובדים קראו ראשי הוועדים מכתב ששלחה ויגודסקי להנהלת ההסתדרות ובו היא מבקשת "להפריש עובדים שמשרתם התייתרה".

המכתב ששלחה המנכ"ל להסתדרות הגיע לאור העובדה שבטלוויזיה החינוכית, שנמצאת בימים אלו במגעים לקראת רפורמה, לא ניתן לפטר עובדים. על פי המכתב שהעבירה ויגודסקי להסתדרות, בטח"י ישנם עשרות עובדים אשר מקבלים משכורות ההולמות את הדרגים הגבוהים ביותר, אולם בפועל עובדים שעות מועטות בלבד. ויגודסקי אף העבירה לנציבות שירות המדינה רשימת אנשים שמקבלים שכר מופרז, לאחר שנים בשירות הציבורי, אך בפועל כמעט אינם עובדים.

"כנראה שוועד העובדים אינו מבין איזה נזק עלול להיגרם לטלוויזיה החינוכית", כתב שושני, "אנו מצווים על תהליכי התייעלות ומניעת בזבוז כספי ציבור, ואם לשם כך יש לבצע שינויים מבניים או צמצום בכוח אדם שיביאו להגדלת היקף ההפקות ואיכותן, יש לבצע זאת לטובת התלמידים והמחנכים בישראל". שושני סיים את דבריו בכך שקרא לויגודסקי להמשיך ולעמוד על עקרונותיה.

בפגישה שהתקיימה באחרונה מול האוצר הוחלט לנסות ולהגיע למיצוי הרפורמה בשלושת החודשים הקרובים.