הפועלים לביהמ"ש: תומך בהסדר הנושים המוצע לאפריקה

הבנק מבקש לאפשר את כינוס אסיפת מחזיקי האג"ח ובעלי המניות של אפריקה, כדי להוציא אל הפועל את הסדר הנושים המוצע ■ בתוך כך, הנאמן של מחזיקי אג"ח ט', פנה לבית המשפט בבקשה למנות נאמן חלופי למחזיקי אג"ח ט', לאחר שפקעה כהונתו

בנק הפועלים, אחד מנושיה הגדולים של אפריקה ישראל שבבעלות לב לבייב, הודיע לבית המשפט המחוזי בת"א כי הוא אינו מתנגד למתווה הסדר הנושים המוצע בין אפריקה לבין נציגות מחזיקי האג"ח, למעט בעלי אג"ח ט'.

הבנק מבקש לאפשר את כינוס אסיפת מחזיקי האג"ח ובעלי המניות של אפריקה, כדי להוציא אל הפועל את הסדר הנושים המוצע. לדבריו, ההסדר משקף איזון אינטרסים נאות בהתחשב בחשיבות המשקית להמשך קיום החברה.

לאפריקה חובות בסך כ-300 מיליון שקל לבנק הפועלים. בנוסף, לחברה הפרטית ממורנד שבבעלות לבייב חובות לבנק הפועלים בסך 2 מיליארד שקל, בגינם ביצע הבנק הפרשה לחובות מסופקים בדו"חות הכספיים בסך 300 מיליון שקל.

פועלים מציין כי הבטוחות והערבויות העומדים לטובתו בגין חובות אפריקה הם, בין היתר, כ-46% ממניות החברה, ששועבדו לטובתו להבטחת חובות בעלי השליטה ושהינם בני מימוש מיידי. עם זאת, לדבריו, נכון יהיה להניע את גלגליו של הסדר הנושים.

הבנק מדגיש, באמצעות עוה"ד פיני רובין, אלי אליה ותימור בלן, כי "לנוכח ההשלכות המשקיות כבדות המשקל והאחריות הרבה המוטלת על הכף, הרי שגם כאשר מצויים בידי הבנק או בידי נושים אחרים זכויות משפטיות, לרוב אין זה מן ההכרח למצות את מלוא הכוח המשפטי, אלא ניתן וראוי להגיע לתוצאות טובות לא פחות ואף יותר בדרך של הסדר". (פר"ק 10344-11-09).

בתוך כך, הנאמן של מחזיקי אג"ח ט', הרמטיק נאמנות, פנה לבית המשפט בבקשה למנות נאמן חלופי למחזיקי אג"ח ט', לאחר שפקעה כהונתה של הרמטיק כנאמן של אג"ח ט'. בינתיים, עד לאיתור ומינוי נאמן חלופי, הרמטיק מבקשת מביהמ"ש למנות לה נציג חיצוני שיפעל בשליחות עיוורת, ובשם הרמטיק - לדבריה קצנל דימנט נאמנים נתנו הסכמתם לשמש כנציג של הרמטיק.

נציין, כי הרמטיק מייצג גם את מחזיקי אג"ח של אפריקה מסדרות י', י"א, י"ג, י"ד, ט"ז ו-כ"ב, שנכללות עם הנציגות המשותפת של כלל מחזיקי האג"ח, ולטענתה המשך ייצוג אג"ח ט' - שלא נכללת תחת ההסדר או בנציגות המשותפת, יהווה ניגוד עניינים.