טמפלטון משנה גישה: תומכת בהעברת השליטה בתרו לסאן

טמפלטון מחזיקה ב-10% ממניות תרו, והיא התנגדה מתחילת הדרך למכירת תרו לסאן ■ לאחר שתרו ביטלה את המיזוג, טמפלטון חברה לתרו כנגד סאן, בבקשה לדרוש מסאן להציע הצעת רכש מיוחדת ולא להסתפק בהצעת רכש רגילה

האם לאחר שנתיים וחצי של מאבק, קרן טמפלטון משנה כיוון במאבק השליטה בתרו? הקרן, שנאבקה נגד מכירת חברת התרופות הישראלית לסאן ההודית, החליטה להימחק מהערעור של תרו נגד סאן לבית המשפט העליון, בו טמפלטון הייתה אחת המערערות.

טמפלטון מחזיקה ב-10% ממניות תרו, והיא התנגדה מתחילת הדרך למכירת תרו לסאן. לאחר שתרו ביטלה את המיזוג, טמפלטון חברה לתרו כנגד סאן, בבקשה לדרוש מסאן להציע הצעת רכש מיוחדת ולא להסתפק בהצעת רכש רגילה.

כעת, לראשונה מתחילת מאבק השליטה, טמפלטון מבצעת סיבוב פרסה ותומכת בהעברת השליטה בתרו לידי סאן. במסמך שהוגש לפני מספר ימים לבית המשפט העליון, באמצעות עורכי הדין גורי סביר ויעל ארידור בר-אילן ממשרד גורניצקי ושות', טמפלטון כותבת כי "מצבה של תרו הולך ומידרדר מבחינת משטר תאגידי תקין... בנסיבות אלה סבורה טמפלטון כי עליה לפעול ללא דיחוי על-מנת לאפשר לתרו לצאת מהמצב אליו נקלעה, וזאת באמצעות הסרת המחסומים מפני העברת השליטה בתרו, לטובת כלל בעלי המניות".

בטמפלטון מכוונים לכך שתרו לא פרסמה דו"חות כספיים מבוקרים כבר תקופה ארוכה, ולדבריהם "הציבור נדרש לסמוך על הודעות שמוציאה תרו, שכבר התגלתה כמקור בלתי מהימן להודעות".

תרו ערערה על קביעת בית המשפט המחוזי לפיה סאן אינה מחויבת בהצעת רכש מיוחדת על מנת לרכוש את גרעין השליטה בתרו, מה שמאפשר למעשה לסאן לקבל לידה את מניותיהן של משפחות מייסדי תרו, לרבות מניות היו"ר בארי לויט. בתרו נימקו את הערעור בהגנה על זכויות בעלי מניות המיעוט.

בטמפלטון מעריכים כעת, שמכיוון שהקרן היא "נקודת המשען" היחידה בבקשת תרו להגן על בעלי מניות המיעוט, הרי שמחיקת טמפלטון מהערעור תביא לפסיקה שדוחה את הערעור בכללותו. אגב, עם או בלי קשר, לפי דיווחים טמפלטון רכשה אחזקות בסאן לאחרונה.

"הצעד הוא מאוד מפתיע ובלתי מקובל, ואם מותר לומר בלשון לא נקייה, נודף ממנו ריח רע", אומר היום ל"גלובס" עורך הדין דרור ויגדור ממשרד יגאל ארנון, שמייצג את תרו. "טמפלטון סברה כל הדרך כמו תרו - גם בבית המשפט המחוזי וגם בעליון - שהמהלך של סאן פגום משפטית ומוסרית, עושה נזק לבעלי המניות, ועל כן בלתי חוקי. המהלך המפתיע שהיא חוזרת בה מהקו בו נקטה, נראה כמו מניפולציה או הקרבה של טיעון נכון לטובת אינטרסים צרים של טמפלטון עצמה", אומר ויגדור.

תרו נסחרת ברשימת הפינק שיטס בארה"ב, בשווי 367 מיליון דולר.